1. לילה
  2. כתבות

חיי הלילה מאחורי הקלעים: אמני "Raw Beats" נחשפים

מסיבה של איש אחד, מערכת היחסים בין הבליין למצלמה, האזנה למוזיקת מועדונים מחוץ לרחבה, התור שבכניסה ונצנצים. המון נצנצים. חיי הלילה מהזווית של האמנים המציגים ב-Raw Beats

בבסיסה, סצנת חיי הלילה נועדה לספק יצר מאד מהותי אצל האדם: מפלט. הדרך להגיע אליו, שתהיה גם מהנה, מתבססת לא אחת על חווית הטשטוש, כאשר כל האמצעים כשרים. השעה, המוזיקה, התאורה והעזרים הנלווים - כולם מתגייסים לשחרור התודעה. פסטיבל Raw Beats שואף להתבונן בכל האלמנטים התרבותיים שמרכיבים את חיי הלילה בעיניים מפוקחות ונוכחות. הפסטיבל, שיתקיים בתיאטרון תמונע בימים ו'-ש' בתאריכים 29-30 בנובמבר, יארח את מיטב הדי ג'ייז והמוזיקאים ברחבה המרכזית, כאשר על שאר החללים ישתלטו תערוכות של אמנים רב תחומיים. דקה לפני התערוכה האמנים המציגים מתיישבים לספר על התערוכה ועל חיי הלילה דרך העיניים שלהם.

» פסטיבל Raw Beats - לכל הפרטים

גוני ריסקין - "סכנה לשלום הציבור"

"את התמונה הזו צילמתי במסיבה שנערכה במועדון הבלוק בשיתוף קבוצת  L’enchante של ליטי לב כהן, שאמל פיטס ורקדני בת שבע. זו הייתה מסיבה ששמה דגש על אופנה וחלק מהמוזמנים הגיעו מוכנים לפי צו האופנה המחמיר ביותר. אמנם אני מתפרנסת גם מצילום מסיבות ואירועים, אבל העניין המרכזי שלי הוא באופנה ופורטרטים, והחיבור שנוצר ביניהם בקונסטלציה של מסיבה. מסקרן אותי גם הדיאלוג שנוצר בין הבליינים למצלמה, והאופן שבו מתייחסים לתיעוד הזה. בדרך כלל מרבית הקהל נוטה לשתף פעולה, ואפילו מגיע בלבוש מעניין ואקסצנטרי ומחפש את העדשה. מנגד, תמיד יש בליינים שלא מעוניינים שיצלמו אותם, ואני משתדלת להתחשב בעניין הזה. בצילום שבחרתי להציג כאן, מתוך התערוכה, יש התייחסות לאופנה, לפרטים ולמחוות גוף ובעבודות אחרות שלי יש מיקוד באנשים, בהבעות ובסיטואציות".

» גוני ריסקין, צלמת ותיקה ומוערכת, בסדרת צילומים לצד בן פלחוב בעקבות ההתכתשות האחרונה בין המשטרה למועדונים. בהתכתשות זו כינתה המשטרה את המועדונים "סכנה לשלום הציבור". בתערוכה יספקו ריסקין ופלחוב צוהר לאותה סכנה קיומית.

פייר, מסוכן. סכנה לשלום הציבור (צילום: גוני ריסקין)

יוחאי מטוס / מיצב נצנצים - Stamina<3Chaos

"העבודה שאני מציג היא בעצם מזרקה או מערבולת ענקית של נצנצים בצבע טורקיז. עבודה זו משתמשת למעשה בכוח הכבידה. בעזרת אחד החומרים המרכזיים בעבודה, נצנצים, אני בוחן את הכאוס והחוקיות של משיכת תשומת לב והחזרי אור. מזרקת הנצנצים המופשטת היא פעולה אנטי ארכיטקטונית שחושפת סדר חזותי מפוקפק והתפרצות רגשית של חומר. הבדיקה מתבצעת בכלוב זכוכית שקוף ואטום, אבל חלקיקים מהיופי הנוצץ נפלטים החוצה, וכמו בערימת הסוכריות של גונזלס-טורז (1957-1996), הם נמצדים גם אל הצופה ומלווים אותו גם אחר הצפייה באינסטליישן".

» יוחאי מטוס, אמן פלסטי העוסק במרחב הציבורי ובהגדרתו. דרך שימוש בגלריה כמו גם ברחוב, וחיפוש אחר מפגש ביניהם, הוא שואב דימויים מהיומיום ומתרבות עכשווית ועתיקה. בעזרת אייקונים תרבותיים פופולאריים על גבול הקיטש, הוא נוגע ברומנטיקה, באותנטיות וברגשות אבודים ומציע דרך פשוטה ומנחמת להתמודד עם מחלת התרבות העכשווית - הנכות הרגשית.כלוב של נצנצים. יוחאי מטוס (צילום: Dexon Faya)

אורן מרזם - Quality Time

"כשאני מגיע לתקלט במסיבה המטרה היא קודם כל לחבר בין אנשים, לקחת רחבה של מאות ואלפי אנשים ולהניע את כולם בקצב אחיד. כשזה קורה, הקהל הופך לקולקטיב מגובש, שחווה חוויה אחת משותפת. אני רציתי לבדוק את ההנחה הזו לעומק: איך מתנהגת מסיבה עם קהל של אדם אחד? איך מתנהג קהל בלי הקהל? Quality Time הוא חדר שמציע מפגש של אדם בודד עם די ג'יי, בחלל שמנוטרל ממסת הקהל ומייצר סביבה אינטימית. המטרה בעבודה היא לבחון את הסיטואציה בהיבט ה"רומנטי" שנולד בתנאים האלה בין הדי ג'יי לאינדיבידואל".

» אורן מרזם, די ג'יי ומוזיקאי. ייתקלט סט פרטי לאורך כל שעות הפסטיבל, כשכל פעם יורשה להיכנס אדם אחד לחלל המסיבה. איך מתנהגת מסיבה עם קהל של איש אחד? איך מפגש אינטימי מתנהל בסיטואציה הזו?

רומנטיקה. אורן מרזם (צילום: גיא נחום לוי)

ניסן אלמוג - התור

"אחד הדברים הכי מעוררי השראה במסיבה בעייני היא סצנת הכניסה אליה - ההתרחשות ליד המחסומים שמחוץ למועדון. אלה האזורים בהם הסדר הפנימי של חיי הלילה בתל אביב מגולם באופן המובהק ביותר: מיקום המועדונים באזורים מסויימים של העיר, ארכיטקטורת המועדון, סידורי האבטחה והחלוקה הברורה בין האנשים שעומדים בתור, לאלה שיכולים לעקוף אותו. סדר זה מושפע משיקולים שאינם בהכרח קשורים למה שמתרחש בתוך המועדון, ונוצר על ידי מנגנונים כלכליים וחברתיים שלרוב תשומת הלב אינה מופנית כלפיהם. עניין אותי להתבונן כיצד ההתרחשות הזו משפיעה על הגוף ועל החוויה של המשתתף. לתערוכה יצרתי למעשה תור למסיבה, שבחלקו מסומן על ידי מחסומי לחץ ובחלקו על ידי הקרנה על רצפת המועדון. התור מוביל את המשתתפים אל מאחורי הקלעים של המסיבה מבלי להיכנס בשעריה, וכך מזמין להתבונן באותם מנגנונים מרחביים, לשתף עימם פעולה, להתעלם, לחגוג או לבטל אותם". 

» ניסן אלמוג, אמן רב תחומי, מגלם בעבודתו את כל מרכיביו של התור למועדון, מהבידוק הביטחוני ועמדת הרשימות אל הקופה והחותמת הגופנית, כאזור להתכנסות ושחרור.

יכול גם לעורר השראה. התור (עבודתו של ניסן אלמוג)

יאיר ורדי - תיבות נגינה

"סצנת חיי הלילה מבוססת על מוזיקה. הפסטיבל שם את המוזיקה האלקטרונית במרכז, וחוקר את הסגנונות השונים שלה, הן בהביאו את אחד ממצאי הטכנו והן במניפה גדולה של די ג'ייז ולהקות. העבודה שלי עוסקת בסביבת הצריכה של מוזיקת המועדונים: בחרתי לשים את האווירה שמסביב למוזיקה בסצנת הלילה - במרכז. המועדונים והברים מעוצבים תמיד כחללים שחורים עם תאורה חשוכה, ואותי עניין להבין מה קורה למוזיקה כשאנחנו מוציאים אותה מההקשר החללי החוויתי המוכר לנו. מה קורה לאופן בו אנחנו שומעים מוזיקה כאשר אנחנו צורכים (חווים) אותה בחלל אחר, באור אחר, באוירה שונה מהמוכר לנו". 

» יאיר ורדי, אמן ויוצר, מציג את תיבות נגינה: מיצב-ניסוי המציב שתי קוביות, האחת שחורה עם תאורה חלשה המזכירה את תנאי המועדון, והשנייה לבנה עם תאורה בוהקת וחזקה. בשתי התיבות מנוגנת אותה מוזיקה, והקהל מתבקש לחוות. 

מאתגר את כל מה שמוכר. יאיר ורדי (מתוך "תיבות נגינה")

רן סלוין - מגרסה

"בעבודה שלי אני מציג פוסט-קלאב סט מותאם מקום, שמתייחס לאינפורמציית וידאו-סאונד ולעצם המיצב כמגרסת אינפורמציה. המסך השטוח נגרס והתרחב פנימה אל תוך חלל הבמה. דרך שיטפון של סאונד ודימויים אני מציג סיפורים אורבניים מופשטים שמשוחררים מקורדינטות של זמן, מקום ונרטיב ויוצרים את הפסקול של עצמם. בניית הרצפים נעשית בתהליך שמורכב מהחלטות של שליטה או חוסר שליטה באותו הרגע, פעולה שכרוכה בתהליכי הכרה, פידבק אנרגטי מהקהל, עיבוד ושידור בו זמנית. הדימויים והטקסטים הלא יציבים תמיד על סף הגדרה ופירוק מחדש ומתורגמים באופן ישיר לסאונד. הסביבות המתקבלות הן שבירות ולא יציבות, בקוטביות בין דימוי סינמטי לפסקול מופשט. המיצב יופעל בשישי בין 18:00-19:00 ובשבת בין 21:00-23:00. בין לבין הוא יעבוד ע"פי הקלטות קודמות.» רן סלוין, אמן וידאו, עורך ובמאי שעובד בתחומים שונים של וידאו דיגיטלי, מוסיקת מחשב ניסיונית, מיצבי וידאו, קול וקולנוע.

הגדרה ופירוק. שרדר (עבודתו של רן סלוין)

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>