1. מוזיקה
  2. ביקורות הופעות

בא בלילה: הבאזז המוצדק של Tatran

שורשים בג'אז, מוזיקה קלאסית, אוונגרד, אלקטרוניקה ורוק. מוזיקה לראש, לבטן, לחלציים ולרגליים. הקהל מגיב בהתאם. מרותק. מגיב בצווחות נלהבות לכל ניואנס

Tatran, או בעברית טטרן (בניגוד לתתרן חסר חוש הריח), תופסים תאוצה. לבונטין 7 מלא וכמה טוב שהוא מלא. כי לא תמיד ברור שטריו אינסטרומנטלי של בס־תופים־גיטרה מסוגל לצבור קהל כה רב. במקרה של טטרן מדובר בתופעה. בהעברת המסר מפה לאוזן, עם התחלה צנועה בהודנא בפלורנטין ובאזז הולך וגובר מאז האינדינגב האחרון. על הבמה עומדים שלושה: תמוז דקל - גיטרה, אופיר בינימינוב - בס, דן מאיו - תופים, מגובים בסוללת אפקטים. התוצאה מרתקת, רצינית ומאתגרת עם שורשים בג'אז, מוזיקה קלאסית, אוונגרד, אלקטרוניקה ורוק. מוזיקה לראש, לבטן, לחלציים ולרגליים. הקהל מגיב בהתאם. מרותק. מגיב בצווחות נלהבות לכל ניואנס נגינתי. אתחיל עם רשימת אינוונטר קטלוגית. במקרים אחרים רשימות שכאלה עלולות לשעמם. במקרה של טטרן רשימה "יבשה" שכזו אמורה לעזור ולהכניס לחוויית ההופעה. אז ככה: אפקטים של גיטרה, גם אנלוגיים וגם דיגיטליים - ריוורב, לופר, דיסטורשן, פאז, אוברדרייב, פילטר, מודולציה, דיליי, סינתי, רינג מודולייטור, פייזר, הדהוד, הרמונייזר, אוקטבר, פיטץ' שיפטר. יש עוד. איך אני יודע? אמרו לי. האם אני בטוח שאני מבין מה תפקודו המדויק של כל אחד מהם? מספקני. מה שכן, זה מרשים (ובטח את המוזיקאים). נעבור למתופף: בייס דראם, שני תופי סנר, פלור טום, תופי דוד, סטים של מצילות היי האט, מצילת קראש (המתופף מחליף מצילות תוך כדי הופעה), מצילת רייד, מקלות סטנדרטיים, מקלות מברשות, מקלות לבד, שרשרת פעמונים, פנדרו, טמבורין. יש עוד. גם הבסיסט עמוס אפקטים. מפאת מכסת מילים מוגבלת, אוותר על פירוט. עם כל אלה הם משחקים. כשאני מדבר על משחק אני מדבר על חדירת עומק למרחבי הסאונד העוטף. אם לדבר על השפעות, אוכל להזכיר ותיקים: מייק אולדפילד, ג'ון מקלפלין והמהבישנו אורקסטרה, סופט מאשין, קרלוס סנטנה בקטעים האינסטרומנטליים שלו (למשל "Caravanserai") , אנריקו מוריקונה, טרי ריילי. וחדשים יותר: רד סנאפר, טורטוייז, ועוד הרבה ממה שקורה שם בחוץ בסצנת הפוסט רוק הענפה. קטע רודף קטע. חלקם דבוקים זה לזה. יש שמות לקטעים. "ספייס אאוט", "פרינס","טה פה דה", כל קטע והאווירה הייחודית שלו. חלקם עמוסי ג'אז, חלקם האחר כל כך חתוכים וגזורים, שכל רגע עושה סיבוב למקום אחר. כל אחד משלושת חברי ההרכב נוגע בווירטואוזיות. מנגנים בטראנס, תוך עצימת עיניים, קימה מעל סט התופים, כיווץ פרצופים (ר' בינימינוב הבסיסט), חריש עמוק באוקטבות הגיטרה, עם גב לקהל וסגידה לצליל המופק. הקטעים ברובם מקוריים. "Strawberry Fields" של הביטלס זוכה לגרסת כיסוי מרשימה. יש גם אזכור קצרצר ל"עין גדי" (קלאסיקה ארצישראלית שבוצעה על ידי אריק איינשטיין, יהודית רביץ ואחרים). יש גם אלתורים, לא הרבה. רוב המוזיקה מחושבת ומעובדת מראש. אם להסתייג ממשהו בהופעה, זו העובדה שאחרי זמן מה מתרגלים, לי זה קרה אחרי שעה של הופעה, הספיק לי. מכל מקום שעה של חוויה אינסטרומנטלית שכזו ראויה להמלצה. טטרן היא להקה שונה מכל מה שקורה סביב. ב־5.1 הם יופיעו במועדון האזור, נראה לי שאספר לחברים שכדאי להגיע.

» Tatran. ה' 13.12. לבונטין 7

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>