1. מוזיקה
  2. כתבות

סינגלים ישראלים חדשים

ג'קו מספק את הסחורה, אביב גפן משעמם ושגרתי, אקסום לא מכניסים את הקהל לג'ננה והדרה לוין ארדי כובשת

ג'קו אייזנברג / גרמת לי ללכת היום יוצא לחנויות אלבום הבכורה המדובר של ג'קו אייזנברג - שהחל את דרכו כאמן שוליים, פרץ לתודעה ככוכב נולד, הפך לרגע קט לילד הרע והמוקצה של הרוק הישראלי אך אולף במהירות. בפעם האחרונה שראיתי את ג'קו בטלוויזיה הוא נראה אומלל, לא פחות. הוא חשב לפחות עשר פעמים לפני שהוא פתח את הפה, ונראה מוכן בכל רגע להתנצל שוב על מה שאמר אז, בראיון ההוא.לרגל יציאת האלבום נדבר על הסינגל השני והטוב של ג'קו, האחרון שיצא לרדיו, "גרמת לי ללכת": מדובר בשיר רוק מצוין שמדגיש את הקול ואופי השירה הייחודיים שלו. גלגול המילים במהירות כפולה מקצב השיר הפך כבר לסימן היכר של ג'קו, ויש לזה בהחלט הרבה חן, כל עוד עושים את זה במידה. ההפקה של לואי להב מדויקת ואינה יומרנית, העיבוד אמנם בסיסי אבל עובד, ובסך הכול ג'קו מספק את הסחורה. אם האלבום כולו עומד בסטנדרטים האלה, אנחנו ממליצים בחום.

אביב גפן / שחור לבן השבוע הוציא אביב גפן סינגל חדש לקראת אלבום משולש של הופעות חיות. מדובר בבשורה טובה ורעה. הרעה היא שהסינגל החדש בהפקתם המשותפת של גפן וסטיב אורצ'ארד (החתום על שירים של פול מקרטני, U2 ועוד שמות מרשימים) הוא לא יותר מעוד שיר של אביב גפן מהסוג האחרון, לא מעניין במיוחד ונגוע בבנאליות.המילים, כמו "אל תתני לחיים לעבור בשחור לבן / אני אוסיף לך צבעים", משעממות ואינן ברמה הרגילה של גפן, והלחן שלו שיגרתי. דבר בעייתי נוסף, שכבר ציינתי בעבר, הוא שגפן מתעקש לעבד בעצמו את כלי המיתר, וזה לא נשמע כל כך טוב. בסינגל משתתפת התזמורת הסימפונית של לונדון ואיכשהו בעיבודו של גפן הם נשמעים לא יותר מתוספות שנעשו במחשב. הבשורה הטובה היא שהדיסק המתקרב כולל הקלטות מהופעות חיות - ובזה אביב גפן דווקא עדיין טוב מאוד.

אקסום / הקשיבו נאאקסום ממשיכים להוציא שירים קלילים שאמורים לגרום לנו להזיז את הגוף. הפעם הם פנו לצד הנוסטלגי של מועדוני הלילה הישנים עם געגוע לג'קי מקייטן וזהר ארגוב. תחת ניצוחם של סוליקו כמפיקים ומעבדים, מוציאים חברי הצמד שיר היפ הופ ים תיכוני מקפיץ ומשעשע. "הקשיבו נא", מבקשים חברי אקסום (הלא הם גילאור יהודה וראובן ארגאי), ומבטיחים ש"עם אקסום כל המדינה בג'ננה".מדובר בסינגל לא רע בז'אנר שלו, אך נדמה שחסר לו משהו כובש כמו שאפשר היה למצוא בסינגל הקודם, "כמעט באנו". השיר אמור להישמע כמו חאפלה מזרחית והוא אכן נשמע כך, אבל לא מצליח להכניס את כולם לג'ננה, כמו שקיוו חברי אקסום.גילת הלל / מתי כבר תלמד לאהוב שיר חדש של גילת הלל, מבית הלייבל "פופ ארט", שנכתב והולחן על ידי מורן גמליאל שמחזק את מעמדו כיוצר מיינסטרים מוכשר ומבטיח. הלל עדיין לא הפכה להיות הכוכבת שרוצים שתהיה, היא אמנם מוכרת - אבל מדובר בהכרות רשמית בלבד. השימוש בשיר של יוצר ישראלי צעיר וחדש הוא בהחלט כיוון נכון שמוכיח את עצמו הפעם.המילים והלחן של גמליאל קליטים ונעימים ומזכירים את הסינגלים שלו עצמו. ההפקה מקצועית אבל שמרנית ונטולת מעוף. נוסף על כך הלל עצמה לא נשמעת במיטבה, בעיקר בטונים הגבוהים. בסך הכול מדובר בשיר בינוני אך נעים,  ששוב מזכיר את הפופ-רוק הנשי של אבריל לאבין ויכול להפוך בקלות למיני להיט רדיו שכנראה ישכח במהירות.הדרה לוין ארדי / ראיתי מלאכים הדרה לוין ארדי מוציאה סינגל שני לקראת אלבומה הראשון בעברית. "ראיתי מלאכים" שונה לחלוטין מהסינגל הראשון שהוציאה לוין - מדובר בשיר שקט, בלדה עם ניחוחות של מוזיקת קאנטרי. לוין כתבה והלחינה (במקור השיר נכתב באנגלית) והיא גם אחראית על ההפקה והעיבוד יחד עם נעמן טל. אפשר לחוש בביצוע המצוין של לוין את הניסיון הרב שיש לה. השירה שלה מלאת ביטחון, עדינה כשצריך ונשברת כשצריך.מדובר ביוצרת מעניינת שפועלת שנים רבות באנגלית והמעבר לאלבום בעברית בהחלט מסקרן. אחרי שני סינגלים כל כך שונים קשה לאפיין את הכיוון שלוקחת לוין באלבום הזה ולכן כל שנותר הוא להמתין לסנונית נוספת, בתקווה שתהיה לא פחות טובה מזו האחרונה. מומלץ במיוחד לבקר בדף המייספייס של לוין.

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>