ביקורות סרטים

  • "ליגת הצדק": בין חוזק לרישול

    עם תקציב של מאות מליוני דולרים, אנסמבל שחקנים חזק במיוחד וכמובן גל גדות אחת מופלאה, הסרט לא מצליח להסתיר את הפגמים בהם הוא לוקה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "הפורצת": התפרצות מהפנטת של קולנוע

    סרטה השני של הגר בן אשר הוא מרהיב לצפייה ובלתי צפוי בעליל, אבל בעיקר מעורר תהיות לגבי ההיעדרות הממושכת מדי מהמסך של אחת היוצרות המקוריות בארץ

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "סה לה וי": לצחוק כל הדרך לחופה

    הקומדיה החדשה של יוצרי "מחוברים לחיים" מצליחה לעשות משהו נדיר בנוף הקומי של ימינו - להצחיק. על הדרך היא מעבירה ביקורת על ענף החתונות שגרם לכלות להאמין בטעות שהן סינדרלות ליום אחד

    איתן לשם, עכבר העיר
  • "פיגומים": עשו לעצמכם טובה ואל תפספסו

    סרט הביכורים של מתן יאיר מוכיח שתסריט מושלם בהכרח יוליד גם סרט כזה. מערכות יחסים יצוקות מבטון, שיעור ספרות שגולש מהכיתה לחיים ומטאפורות אין סוף הופכים את הסרט לחובת צפייה מייד אין איזראל

    אורון שמיר,עכבר העיר
  • "ת'ור ראגנארוק": רכבת הרים של סיפוקים מיידים

    הסרט ה-17 ביקום הקולנוע של מארוול מציע כיף טהור, טונות של בדיחות ואקשן מעולה. אבל בלי הרבה עומק והיגיון פנימי, ולכן כנראה שתשכחו אותו עוד לפני כתוביות הסיום

    מרט פרחומובסקי, עכבר העיר
  • "איש השלג": ככה רוצחים סרט

    מייקל פסבנדר האנמי, הבמאי שהחליף את סקורסזה, ריבוי העלילות היומרני או בכלל קיצור זמן הצילומים - כל אלה יכולים להיות אשמים בכך שספר מצליח ומוצלח הפך לסרט חסר רוח חיים

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "פאטי קייקס": מרקיד את הלב

    ראפרית שהיא שילוב בלתי אפשרי בין אמינם לאדל עומדת במרכז העלילה של הסרט, שמצליח להיות גם כיפי וגם מורכב בעת ובעונה אחת. בעיקר, הוא מצליח להחזיר את האופטימיות לאולמות הקולנוע

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "אמא!": יצירת אמנות שוברת מוסכמות

    סרטו החדש של דארן ארונופסקי ("ברבור שחור") הוא בהחלט שנוי במחלוקת בגלל היעדר אמינות מסויים. אבל ההיגיון הפנימי העוצמתי של הסרט וג'ניפר לורנס המושלמת הופכים אותו לחוויית קולנוע עוצמתית

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "רק האמיצים": המערכה האחרונה שווה את הצפייה כולה

    ג׳וזף קוסינסקי (״טרון: המורשת״ ו״אבדון״), מתמקד הפעם בדרמה ורק מתבל בכמה סצנות מרהיבות של לוחמה באש, אבל השיא של הסרט מגיע בסיומו כאשר חושף את פרצופו האמיתי ומשאיר רושם עז שצובע את החוויה כולה.

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "נקמה זרה": מתקתק כמו פצצה מאולתרת

    למרות נקודות המוצא הבעייתיות - סרט הפעולה החדש של ג'קי צאן מצליח לשמור את הצופה עירני. מזל שיש את המבטא האירי של פירס ברוסנן

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "קו הדממה": כנראה שנגמרו הרעיונות הטובים

    הרימייק לסרט הכושל משנות ה-90' מצליח להתעלות על המקור בחוסר אמינות והגעה לאנטי קליימקסים. הנחמה היחידה היא שאפשר להתייחס אליו כאל סרט מצויר, ואז אולי לשרוד עד סופו

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "בלייד ראנר 2049": מסע מפרך ולא משתלם

    סרט ההמשך המצופה ל"בלייד ראנר" לוקח את עצמו כל כך ברצינות, עד שהוא שכח את האנושיות שעשתה את הסרט הקודם. התוצאה היא איטית ומייסרת, עם מעט מדי רעיונות מעניינים

    מרט פרחומובסקי, עכבר העיר
  • "מכתוב": סרט הבורקס ההומו-אירוטי הראשון

    חנן עמיר וגיא סביון הצליחו ליצור סרט לא מצחיק בעליל, כולל ליהוק עצמם לתפקיד האנשים הכי מגניבים בהיסטוריה. הסרט מצדיק את עצמו רק אם מפשפשים בו ומוצאים רמזים גאים בין שני הגיבורים

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "קינגסמן: מעגל הזהב": מטופש, בכוונת מכוון

    סרט ההמשך ללהיט הריגול ממשיך את הקו המתבהם של קודמו, ולא מנסה להתיימר לומר משהו חדש פרט לשנאת נשים והצגת דמויות שטוחות. זה לא אומר שהחלק השלישי כבר לא בדרך

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "פוקסטרוט": החמצה בשלושה חלקים

    סרטו השני של שמוליק מעוז עורר סערה עוד בטרם הוקרן, ומציג פריימים מרגשים, שחקנים כמעט מושלמים ועלילה צובטת במלקחיים, אבל נשאר במים הרדודים של דיון על הישראליות

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "יוצא מן הכלל": הרעיון המטופש המצחיק בהיסטוריה

    הביוגרפיה הקולנועית-דימיונית של אחד מגדולי הקולנוענים בהיסטוריה, ז'אן לוק גודאר, מלאה ברגעים נפלאים שלא רק חובבי קולנוע צרפתי ייהנו מהם. אך מעל הכל הוא מוסיף עוד לגדולתו של מישל הזנוויציוס

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "זה": רכבת שדים חורקת

    העיבוד לספרו המקריפ של סטיבן קינג מפחיד בעיקר בזכות סיפור ההתבגרות של גיבוריו - תקופה מבעיתה במיוחד, אבל בעיקר מעלה געגועים עזים ל-״Stranger Things״

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "הפיתוי": הסרט הטוב ביותר של סופיה קופולה

    העיבוד המחודש לסרט מ-1971 מציע זווית שונה ונשית במיוחד. ללא עלילה, כמו שקופולה אוהבת, הסרט הופך להיות יצירת מופת של היפוך מגדרי, מבטים שהם דיאלוגים ותיאור התבגרות נשית מרתק

    אורון שמיר, עכבר העיר