1. טלוויזיה
  2. ביקורות טלוויזיה

"פול מון": מי צריך תסריט כשיש סלבס?

למרות הקאסט המרשים והמסקרן, הטלנובלה החדשה לא מצליחה ליצור סיפור שיתפוס את הקהל לאורך זמן. מסיבות ואנשים יפים, לעומת זאת, יש בשפע

הסדרה החדשה של הוט "פול מון"
האנשים יפים, התסריט פחות צילום: אוהד רומנו

תור הזהב של הטלנובלות בישראל, שהחל עם עלייתן של טלנובלות חדשניות בתחומן כמו "טלנובלה בע"מ", "השיר שלנו" ו"האלופה" בעונותיה הראשונות, הסתיים כבר לפני עשור. הקהל הישראלי התפתח והתרגל לרף גבוה יותר עם הגעתן של דרמות יומיות כמו "אולי הפעם", "מסכים" וכמובן "עספור". מול ניסיונות בודדים שלא ממש הותירו חותם - דוגמת "נשות הטייסים" בערוץ 10 (2009) ו"אניגמה" ב-yes (2013) - נראה היה שהאנשים האמונים על מסך הטלוויזיה שלנו כבר ויתרו על הז'אנר המושמץ. או שמא לא?

» טקס פרסי הסאג - כל הזוכים

» שני מ"האח הגדול"- פאתטית או פמיניסטית?

» הסדרות הישראליות שמחכות לכם בחורף

» רן דנקר חוזר למסך הקטן בדרמה חדשה

» סדרות אמריקאיות שחורות מומלצות

"פול מון" היא הטלנובלה החדשה (והראשונה) שלHOT  בידור ישראלי, שמגוללת את סיפורם של קבוצת צעירים שירדו לתאילנד וקצת נתקעו שם – כל אחד מסיבותיו הוא. הקאסט מגוון וצבעוני וכולל שילוב של שחקנים צעירים וכובשים כמו יובל שרף, תומר קפון ודין מירושניקוב, וכאלה שחובת ההוכחה עדיין על כתפיהם כמו רוסלנה רודינה ואון רפאלי. חלק גדול מהם לא מופיע בפרק הראשון כך שקשה באמת לחוות דעה על קאסט כה גדול, אבל הקבוצה הזאת מצליחה לסקרן ולעורר עניין. עד שמגיע התסריט.

ננתח את הסצנה הראשונה לדוגמה? חיילת גלי צה"ל בשם בר (אורטל בן שושן) מקריינת חדשות על רקע פתיח לא עדכני של התחנה (גם לשנה בה התרחשה הסצנה) ופותחת במשפט "ואנחנו ממשיכים בגל הפתוח" במקום ב"גלי צה"ל, השעה וכו'". כן, קטנוניות זה שם המשחק במקרה הזה, בוודאי בסצנה הראשונה, שבמובן מסוים מתניעה את הסדרה ומהווה בסיס לשאר הסצנות שיבואו אחריה. מיד לאחר שהיא מסיימת את העדכון החדשותי נכנס חייל בדרגת משחק של יעל בר זוהר ב"רמת אביב ג'", ומכריז שהחיילים שמתו הם מהיחידים של עידן, בן זוגה, שנפגע גם הוא באירוע. בום! גם אנחנו מתנו קצת מבפנים.

הסדרה החדשה של "הוט" פול מון
אין זמן, צריך להתחיל את המסיבה. "פול מון" צילום: רונן פדידה

אבל היי, אין זמן למחשבות,זה טלנובלה פה! ארבע שנים עברו והסדרה מתקדמת במהירות – בר היא כבר מגישת חדשות מנוסה שעובדת בטלוויזיה ואוחזת בבן זוג חדש, אלא שאז היא מקבלת מייל מבן הזוג לשעבר, עידן, שטס לתאילנד והחליט להישאר שם. "אני לא נוסעת לשום מקום", היא מצהירה בפני בן הזוג הנוכחי, רק כדי שכעבור שלוש דקות נצפה בו מסיע אותה לשדה התעופה, כמו בפאנץ' צפוי. מה עם זמן להתלבט? עולם פנימי של דמות? קצת התפתחות? נה, אין זמן, יש לנו מסיבת פול מון מטריפה להכניס עד סוף הפרק.

וסצנת המסיבה אכן מטריפה ומרשימה מאוד, כמו אגב מרבית סצנות החוץ שצולמו בתאילנד. המסיבה כוללת מוזיקה רועשת, אש, צבעי גוף וכמובן המון אנשים נאים בלי בגדים שמצטלמים באמת נהדר. בין החוגגים בר מוצאת סוף סוף את עידן, רק כדי לגלות שמשהו כנראה התחזה אליו ושלח לו מייל בשמה, כי מאז התאונה הוא לא זוכר כלום. ברקע ישנם גם שני רוסים שרוצים לחסל את עידן מסיבות לא ברורות (אבל מתלחששים בשפה זרה אז זה נשמע מאיים), בחור פלרטטן שמתחיל עם כל בחורה (תראו, יש לו אופנוע!), צמד חברים מצחיקים ומוזיקאי סטלן – לחיי דמויות קלישאתיות ולא מורכבות.

קבלו הצצה ל"פול מון":

מצד אחד יש משהו לא הוגן בלשפוט סדרה שלמה על פי הפרק הראשון, בוודאי בז'אנר הזה, ולא מן הנמנע ש"פול מון" עוד תשתפר. מצד שני עקרון הצפייה בטלנובלה מושתת על כך שהצופים יישארו במתח בסוף כל פרק ויחזרו לצפות בהתרחשות הצפויה בפרק שאחרי, ואם הפרק הראשון של הסדרה לא מצליח לעורר אפילו עניין בסיסי, איך נדע שבפרק 12 מתחיל העניין האמיתי? מאז ימי סער פדידה כבר נוכחנו לגלות שדרמות יומיות לא חייבות להגיע עם טיקט של "חוסר אמינות" ושרמת התסריט יכולה להיות טובה ("תאג"ד") ואפילו טובה מאוד ("זגורי אימפריה"). כרגע "פול מון" מספקת בעיקר קאסט יפהפה, תפאורה מרשימה ומסיבות מפוצצות. תסריט טוב? לא כרגע.

"פול מון", החל מה-5 בפברואר ב-HOT בידור ישראלי

עכבר EXTRA

לעוד כרטיסים במתנה >>

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>