1. מוזיקה
  2. ביקורות הופעות

אלישה קיז בהופעה: מיינסטרים מושלם

הזמרת שהחלה את דרכה כסינגר-סונגרייטרית עדיין עושה את זה הכי טוב כשהיא יושבת מול פסנתר. אמש היא הקסימה 8,000 איש בהיכל נוקיה

בשורה התחתונה: הקהל יצא מרוצה. גם בשורות העליונות, למען האמת. למרות שלשם הסאונד של היכל נוקיה מתקשה להגיע באיכות HD. כל הלהיטים בוצעו, הלהקה ניגנה פצצה ואלישיה קיז (יפה, מוכשרת, נהנית מכל רגע) הקסימה את 8,000 באי ההיכל.

אלישיה קיז בישראל - לכל הפרטים

אבל, אם להשאיל מרינו צרור, בואו נתחיל בהתחלה. כשהאלפים מתחילים להתגודד מחוץ לשערי היכל נוקיה, מסתבר כבר ממבט שטחי שהקהל של אלישה קיז הוא נשי ברובו, מכל הצבעים והמינים: פקאצות בנות עשרה שמפציצות ברינגטון של Girl On Fire, בנות ואמהות, דתיות לייט וחילוניות כבדות, נשים שסחבו את הבעל או הילדים להופעה - בערך שמונה נקבות על כל זכר. צ'ינו הפפראצי מתלונן שאין סלבס בקהל ושאין את מי לצלם. רמת הסחיות מרשימה ביותר. אין גראס, בקושי בירות, הקהל שקט, ממושמע, מצחצח את מצלמות האייפונים לקראת המופע. לא צריכה לנסות להיות ג'יילו. אלישיה קיז (צילום: קורן קריספיל)

נכנסים לצלילי מופע החימום של אסתר רדא. ורדא אכן מחממת את הקהל בהופעה מהוקצעת ומלהיבה עם שבעה נגנים מצויינים ומגובשים לצידה ועם נוכחות בימתית שלא מסגירה את הזמן המועט שצברה באור הזרקורים. היא מתחילה את הסט שלה מול אולם שליש מלא ומסיימת אותו מול היכל גדוש ואוהד. שאפו.

אחרי שמסכי הוידיאו הציפו את הקהל בלופ של קליפים בהם מייחצנת כוכבת הערב כל מיני חברות ועמותות בהן היא שותפה, ברבע לעשר עולה הדיווה לבמה, לצלילי רמיקס ההיפ הופ של Empire State Of Mind. חמושה בהרכב משופשף, זמר וזמרת ליווי וארבעה רקדנים (עוד נחזור אליהם בהמשך), קיז שובה את הקהל על הרגע הראשון והלהיטים מתחילים לזרום. You Don't Know My Name, A Woman's Worth  ואחרים. עכשיו, העניין עם קיז זה שבהווייתה הבסיסית היא סינגר-סונגרייטרית. יותר רוברטה פלאק מביונסה, יותר נינה סימון מריהאנה, אם להיתלות באילנות ממש גבוהים. לכן, כל הקטעים בהופעה שאינם קיז+פסנתר+להקה נראים מודבקים, תיאטרליים וקצת תלושים. קטעי הריקוד הסמי-ארוטיים של ארבעת הרקדנים, המחוות התיאטרליות, הלבוש הסקסי, קטעי הוידיאו שלא תורמים דבר לשירים - קיז ממש לא צריכה את כל אלה. אין לה את הגוף של ג'ניפר לופז, לא את הבולדוזריות והשואו של ביונסה ולא את הפרובוקטיביות של ריהאנה או את העוצמה הקולית של אגילרה, נניח, למרות שמוזיקלית נטו היא כנראה מוכשרת יותר מכל הנ"ל. לכן, הקטעים הטובים בהופעה היא כשקיז יושבת ליד הפסנתר ונועצת את שיניה בשירים טובים, עם בשר הרמוני ומלודי ופחות כשהיא מתרוצצת על הבמה, מוקפת בחבורת רקדנים שמנסים להמחיז את משמעות השירים באופן בוטה, קאמפי ודי חסר תוחלת.

את הכי יפה כשנוח לך. אלישיה קיז על הפסנתר (צילום: קורן קריספיל)

כ-45 דקות לתוך המופע המתוקתק מפציעה ההפתעה של הערב, כשעידן רייכל ושני נגניו האתניים המצויינים (יענקלה סגל - טאר ואייל סלע - חליל במבוק) עולים לבצע יחד עם קיז מחרוזת של להיטה הגדול הראשון Fallin', שזורם באופן טבעי ל"ממעמקים". רייכל, זיקית מוזיקלית מיומנת ומקצוענית, עושה את שלו על הצד הטוב ביותר, קיז והלהקה מתחברים יפה לעניין ומראים שלפעמים דווקא הרגעים שחורגים מסדר השירים הנוקשה הם גם המתגמלים ביותר - ורגע מיינסטרים מושלם נרשם בהיכל. הקהל, בשלב זה, מודה לשניהם באקסטזה מוחלטת.

לאחר מכן ההופעה מאבדת קצת פוקוס, עם דואט הזוי של שני זמרי הליווי לשיר של מרווין גיי ואחריו קטע הרגאיי Murder She Wrote שמבוצע באופן חלבי למדי על ידי קיז, הלהקה ו(שוב) חבורת הרקדנים המיותרת. לקראת סיום, העניינים תופסים שוב תאוצה עם No One בביצוע יפה (עם בנה בן השנתיים של קיז על הבמה), Girl On Fire וההדרן, שוב, Empire State Of Mind, עם פתיח של פרנק סינטרה ועם קיז בשמלת ערב אדומה ואלגנטית. הליידי עוד מספיקה להרביץ נאום קטן לקהל על "להיות נאמן לעצמך", "ללכת בעקבות הלב", "לכולנו אותם חלומות" ושאר קלישאות ניו אייג' אמריקאיות ומודה לקהל שמצידו מחבק אותה חזרה, יורדת מהבמה עם "שלום תל אביב" ו-8,000 איש חוזרים מרוצים אל הבייביסיטרית, שבטח גם לה יש את Girl On Fire איפשהו באייפון.

עכבר EXTRA

לעוד כרטיסים במתנה >>

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>