1. סרטים
  2. ביקורות קולנוע

"ספיידרמן: השיבה הביתה": כמו אז

הסרט השישי תוך פחות מ-20 שנה על גיבור העל העכבישי מציג שחקן צעיר, דודה צעירה ונחשקת וגיוון אתני שנראה כמו פרסומת, ועדיין הוא נראה כמו כל אחד משאר הסרטים - כולל עלמות שזקוקות להצלה

ספיידרמן: השיבה הביתה
יותר צעיר, יותר מגוון אבל עוד מאותו הדבר. "ספיידרמן: השיבה הביתה" צילום: יח"צ

זאת הפעם השישית באלף הנוכחי שהדמות של ספיידרמן מובילה סרט משלה. אחרי הטרילוגיה שביים סם ריימי בעשור הקודם, עם טובי מגוויר בתפקיד איש העכביש, ושני הסרטים של מארב ווב בו החליף אותו אנדרו גארפילד, שוב מבטיחים לנו גרסה חדשה. בפועל, ״ספיידרמן: השיבה הביתה״ הוא בדיוק אותו הדבר כמו כל קודמיו, לטוב ולרע, בשינויים מינוריים. העובדה שהוא חוזר הביתה אל חיקם של אולפני מארוול, כפי שקרה לרגע בסרט ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״ שצירף אותו אל חבורת ״הנוקמים״, אולי תשמח בעיקר את המעריצים השמחים ממילא שמסתפקים במועט כבר שנים.

» קובי מחט פיצח את קוד הנעורים
» "זוג יונים": סקסי כמו נייר שיוף
» "בייבי דרייבר": מזיע ממאמץ
» 10 הפסקולים הגדולים בהיסטוריה
» "להציל את נטע": השיא של ברגמן

הסרט דווקא מתחיל עם הלוגו של אולפני סוני, הבית הקודם של המותג הקולנועי, ומתמקד בהצגת הנבל התורן. זה קורה בין הריסותיה של ניו יורק של אחרי הקרב הגדול בסוף הסרט המאחד הראשון של ״הנוקמים״, המקביל ביקום של סרטי מארוול ל-11 בספטמבר. את הטכנולוגיה של החייזרים המובסים מבקש לרתום לטובתו אדריאן טומס (מייקל קיטון), שמציע אותה לכל המרבה במחיר. רק לאחר מכן מופיע הלוגו של מארוול, שמציג לנו את פיטר פארקר (טום הולנד), תיכוניסט שזכה בכוחות-על. טוני סטארק (רוברט דאוני ג׳וניור), הלא הוא איירון מן, חש כי הצעיר עדיין אינו מוכן להצטרף לצוות האוונג׳רס. פארקר מספר לכולם שיש לו התמחות אצל סטארק, ובמקביל מנסה להילחם בפשע ברחובות קווינס הניו-יורקית, עם קצת עזרה של חליפת ספיידרמן המשוכללת ביותר שנראתה עד כה, תוצרת סטארק. כאשר אותו טומס בונה בעצמו חליפה רובוטית מעופפת והנשקים שהוא מוכר מתחילים לסכן את השכונה, פארקר צריך להתעלות על עצמו ולהצדיק את המוניטין שהוא מנסה לבנות עבור ספיידרמן.

"ספיידרמן: השיבה הביתה" - לצפייה בטריילר:

את הסרט ביים ג׳ון ווטס (״ניידת משטרה״) וחתומים עליו שישה תסריטאים שכאילו לקחו שבלונה שכתוב עליה ״2017״ וקרצו מתוך הבצק של הסרטים הקודמים את העוגיה הנוכחית. זה אומר שפארקר אינו עובד כצלם עיתונות אלא מצלם את הרפתקאותיו בטלפון האישי שלו, מציג את מאורעות ״מלחמת האזרחים״ מהזווית שלו. זה גם אומר שימת דגש מאוד בולטת על גיוון אתני, כאשר מושא תשוקתו של הגיבור היא נערה כהת-עור בשם ליז (לורה הרייר). בנוסף חברו הטוב נד (ג׳ייקוב בטלון) הוא גם כבד משקל בעל מראה אסיאתי, וקבוצת הטריוויה בה הוא משתתף נראית כמו פרסומת לאפליה מתקנת.

כל הקוסמטיקה הזאת ממש לא מחפה על כך שמדובר בסרט שבבסיסו יחסי אבות ובנים, מלחמות של גברים בינם לבין עצמם, ונשים שתלויות באוויר כדי שיהיה אפשר להצילן. אפילו דודה מיי אצלה גדל פארקר היתום מהורי, מגולמת בסרט זה בידי מריסה טומיי, הצעירה מקודמותיה בתפקיד, ובמהלך הסרט כמה גברים מחפשים את קרבתה. בדומה לדמות שהתאפיינה באפיית עוגיות ושיער לבן בסרטים הראשונים, כך גם הגיבור בסרט זה מלוהק ומשוחק בידי הגרסה הצעירה ביותר שלו. המטרה ברורה, שכן קהל היעד המתחלף של הסרט לנצח יהיה צעיר, ולכן אולי להם לא תפריע העובדה שבסרט הזה כבר היינו לא פעם ולא פעמיים.

ספיידרמן: השיבה הביתה
חלק מהשחקנים מצטערים שלוהקו לסרט הזה. יותר צעיר, יותר מגוון אבל עוד מאותו הדבר. "ספיידרמן: השיבה הביתה" צילום: יח"צ

זה מתבטא היטב בהופעות של השחקנים המבוגרים, בעיקר רוברט דאוני ג׳וניור שפשוט נראה כאילו מכריחים אותו להצטלם. מייקל קיטון ממשיך להתנהג כאילו הגיע מהסט של ״בירדמן״, למרות שעברו כבר שנים, וג׳ון פאברו בטח מצטער שליהק את עצמו לתפקיד הפי, העוזר של סטארק בסרטי ״איירון מן״, שכן עכשיו הוא צריך להשגיח על הגיבור בן-העשרה. הופעתו של הולנד הנמרץ והתזזיתי בהחלט מפזרת רעננות מסוימת בכל סצנה בה הוא חולק מסך עם שחקן המבוגר ממנו, אבל עלילת התיכון שמהווה חלק ניכר מהסרט כה סטנדרטית עד כי גם עבורו קשה לזרוח ברגעים אלה. מלבד זאת הכל כל-כך סטנדרטי - מהאפקטים הממוחשבים החוזרים על עצמם לעייפה, הבדיחות נטולות העוקץ או רגעי האקשן הרועשים, שלא תמיד קל או מעניין להבין מה קורה בהם. כנראה שספיידרמן ימשיך יחכה לסרט שבאמת ימצה את מלוא הפוטנציאל הקולנועי של דמותו.

"ספיידרמן: השיבה הביתה" - איפה ומתי לראות?

עכבר EXTRA

לעוד כרטיסים במתנה >>

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>