1. סרטים
  2. ביקורות סרטים

"בייבי דרייבר": מזיע ממאמץ להיות מגניב

ג'יימי פוקס גונב את ההצגה בסרטו החדש של אדגר רייט ("סוף העולם"), אבל האכזבה מקומדיית האקשן שאמורה הייתה לפתוח את הקיץ במהירות גבוהה, שנייה רק ליומרנות של הסרט

בייבי דרייבר
לא מצליח לתת זווית חדשה לז'אנר החבוט של סרטי פשע. אנסל אלגורט, "בייבי דרייבר" צילום: יח"צ

כל חובבי סרטי אקשן מכירים את זה - בשיא מרדף המכוניות המשוגע, כשהכל נראה אבוד עבור הגיבור שלנו, ירים הנהג את ידית האמברקס, ישנה זווית נסיעה ואחרי חריקת בלמים והרבה עשן יצליח להימלט. פעם זה היה ההיילייט של הסרט, השיא שגרם לכל נהג לפנטז על הרגע בו ייאלץ להרים את בלם היד. ב"בייבי דרייבר" המהלך הזה מגיע כבר בסצינת הפתיחה, מופיע עוד כמות לא מבוטלת של פעמים לאורך הסרט ומסמן לצופה: כל מה שתראה פה כבר ראית, אבל אנחנו ננסה לעשות את זה הרבה יותר מגניב. והרי אין דבר פחות מגניב ממישהו שמנסה ממש להיות כזה.

» 10 הפסקולים הגדולים בהיסטוריה
» סוף לסיפור: סרטי האסונות הכי טובים
» "משמר המפרץ": מזל שיש את זאק אפרון
» "קולוסאל": לא כל המפלצות רעות
» "כמעט מפורסמת": ככה עושים זאת נכון

בייבי (אנסל אלגורט, "אשמת הכוכבים") הוא נהג שודים מחונן שאיבד את הוריו בגיל צעיר בתאונת דרכים. מאז הוא מסתובב עם צפצוף קבוע באוזניו, מה שמחייב אותו להסתובב תמיד עם מוזיקה לאוזניו, דבר שהופך את חייו למעין מחזמר. אחרי שהחזיר את כל חובותיו לפושע בשם דוק (קווין ספייסי), הוא נאלץ להסכים לעבודה אחת אחרונה עם צוות שכולל רק גנבים פסיכופתים – באדי (ג'ון האם), בת זוגו דארלינג (איזה גונזלס) ובטס (ג'יימי פוקס). כל זה מתנהל במקביל להתאהבות מהאגדות של ביייבי במלצרית הדיינר האהוב עליו, דבורה (לילי ג'יימס). הנהג-גאון מסתובב בעולם עם הסאונד המתאים לכל מצב, מרדף במהירות גבוהה או ארוחה רומנטית, וגם כשהשוד מסתבך ללא תקנה יש דבר אחד שהוא תמיד יכול לסמוך עליו - המוזיקה.

יותר מדי פוזה, פחות מדי עלילה. "בייבי דרייבר" - לצפייה בטריירר:

זאת גם אחת מנקודות החולשה של הסרט, שאמור היה להביא פס-קול כה עוצמתי שכל מה שירצה הצופה לעשות אחרי הסרט הוא לשמוע אותו שוב, אך למעשה רשימת השירים היא די סתמית. בכלל, אולי כדאי שיוצרי הסרטים יפסיקו לחקות את טרנטינו ויבינו שאת הסצינות הכי מגניבות בעולם, עם המוזיקה הכי מגניבה בעולם כבר עשה הבמאי הכי מגניב בעולם. הלאה. אם מוציאים מהסרט את המוזיקה, מקבלים עלילת שוד לא מתוחכמת ברמת פשיעה חמורה, וגם איתה כאמור לא נרשמה התלהבות רבתי. אדגר רייט, במאי שהצליח לייצר כמה "הגנבות" על ז'אנרים מוכרים כמו "סקוט פילגרם נגד העולם" ו"מת על המתים", כשל בניסיון לייצר זווית רעננה על ז'אנר כל כך חבוט וזקוק לריענון כמו סרטי שודים.

קאסט השחקנים האולטרה-מכובד נראה שנאסף כדי לכסות על בינוניות הסרט עצמו. קווין ספייסי, שחקן רב-גוני ושלם, לא מצליח לנער מעצמו את פרנק אנדרווד, ג'ון האם מנסה ממש להפוך מכוכב טלוויזיה לכוכב קולנוע אבל הכריזמה שלו נתקעת בדרך (למרות שהוא נראה נהדר), ורק ג'יימי פוקס מצליח להצחיק ולהפחיד כאחד, אבל גם כאן הוא נראה כלוא בתוך דמויות מסוג "מאדרפאקר" ששיחק בסרטי "איך להרוג את הבוס".  בגזרת הנשים מוצגות "הפנים החדשות של הוליווד" שבהחלט מצדיקות את הטייטל הזה. לילי ג'יימס, שמבצעת בהצלחה את המעבר מ"אחוזת דאונטון", כמלצרית התמימה-פגיעה מצליחה להיות כמעט מרגשת, ואיזה רודריגז, שחקנית-זמרת מקסיקנית, כנראה תכבוש כל מסך אפשרי בקרוב כי מדובר בשחקנית מזן הכוכבות שאמריקה אוהבת. את התפקיד הראשי מאייש אנסל אלגורט, שגם במסחטת הדמעות שפרסמה אותו לא הצליח להביע מנעד רגשות שחורג מ"אני קול", ממשיך באותו קן גם כאן.

בייבי דרייבר
פוקס מצליח לגנוב את ההצגה אבל איפה ההגנבה? "בייבי דרייבר" צילום: \ wilson webb

כשהמוזיקה לא מרימה סרט שאמור להיות "מוזיקלי", כשהעלילה נעה בכביש חסר פיתולים, כשצוות שחקנים מפואר מנגן כינור שני לניסיונות להיות "טו קול פור סקול" אין מנוס מלחכות להרמת האמברקס הבלתי נמנעת בסוף הסרט. אבל האקדח הזה הרי הופיע, ירה, ונתפס על ידי המז"פ כבר במערכה הראשונה. אמנם יש ב"בייבי דרייבר" הרבה בדיחות שעובדות, מרדפים כיפיים לצפייה ובאקלים הקולנועי הנוכחי והמדכא הוא בולט לטובה, אבל יש בו מעט מדי דברים חדשים, זכירים או מיוחדים באמת. הסרט שאמור היה להיות המרענן הרשמי של הקיץ נוסע על 120 קמ"ש לעבר סוף צפוי, ללא פיתולים, פניות או עצירות, וזה לא פחות מאכזבה. מגניבה, ברור שמגניבה.

"בייבי דרייבר" - איפה ומתי לראות?

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>