ביקורות סרטים

  • "הפיתוי": הסרט הטוב ביותר של סופיה קופולה

    העיבוד המחודש לסרט מ-1971 מציע זווית שונה ונשית במיוחד. ללא עלילה, כמו שקופולה אוהבת, הסרט הופך להיות יצירת מופת של היפוך מגדרי, מבטים שהם דיאלוגים ותיאור התבגרות נשית מרתק

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "געגוע": פיתול אחד יותר מדי

    סרטו הראשון של שבי גביזון אחרי עשור מבליט את נקודת החוזקה של הבמאי בכל הקשור לשילוב בין המריר למתוק. הופעה מושלמת של שי אביבי כמעט הפכה את הסרט למושלם, אבל משהו מונע ממנו להפוך לכזה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "מעל החוק": המלך ג'יימי לאניסטר

    ניקולאי קוסטר-ולדאו מצליח לגלם דמות ששמה בצל את כל עבודתו הקודמת (כולל ב"משחקי הכס"), והוא שותף לאחד מסרטי האקשן האפקטיביים והמהנים של הקיץ

    מרט פרחומובסקי, עכבר העיר
  • "אונה": התעללות מינית כאידיליה מלבלבת

    המחזה שעובד לקולנוע מאבד כל אמינות ומוסריות בגרסת המסך הגדול, כולל מה שנראה כהתרפקות על העבר שכולל התעללות מינית קשה. וזה עוד בלי לדבר על המשחק הנורא והבימוי רצוף הטעויות

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • תוצרת אמריקה: אמריקה בכיעורה, קרוז במיטבו

    טום קרוז כיפי במיוחד בתור טייס שמוצא את עצמו עובד עבור ממשלת ארצות הברית ופבלו אסקובר במקביל. אבל מעבר לשעתיים של הנאה, מסתתרת ביקורת על אשליית הכוח האמריקאית

    איתן לשם, עכבר העיר
  • "פרנץ": סרט פשוט ויפהפה

    שני סרטים של הבמאי הצרפתי פרנסואה אוזון מוקרנים זה לצד זה, אבל בניגוד להתפרעות החושנית של "מאהב כפול" כאן מוצגת יצירה עשירה שמשחקת עם הצופה כאילו היה חומר ביד היוצר

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "לוגאן לאקי": מהנה לצפייה, זניח לזכירה

    סטיבן סודברג ("אושן 11") חזר מפרישה כדי ללמד את האולפנים לקח בשיווק נכון, כולל תסריטאית שאינה קיימת, אבל יצר סרט חביב במקרה הטוב שרק בזכות השחקנים המעולים לא יימחק מהזיכרון במהרה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • טירת הזכוכית: המופע של שיא המיינסטרים

    הסיפור האמיתי של משפחת הנוודים מצליח להדהים אבל אין בו מספיק רגש והפתעות כדי להחזיק סרט קולנוע ייחודי. למרות זאת מצליח לבלוט לטובה אחד השחקנים הכי גדולים שיש - וודי הרלסון

    איתן לשם, עכבר העיר
  • "המגדל האפל": בלתי זכיר בעליל

    אידריס אלבה מכאני ומתיו מקונהיי הוא כל-רע גנרי בסרט החדש המבוסס על סדרת הספרים של סטיבן קינג, שבעיקר מעורר געגוע עמוק לגרסה הכתובה

    אורון שמיר, עכבר
  • רוחות קרות: מותחן מדמם ונהדר

    התסריטאי של "סיקאריו" ו"באש ובמים" התיישב על כיסא הבמאי וייצר דרמת מתח משובחת. ג'רמי רנר ואליזבת' אולסון המצויינים עוזרים לו להפוך את הסרט למערבון קלאסי הכי לא קלאסי שיש

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "הפרה ז'קלין": לאוהבי פרות, לא לאוהבי אדם

    הסרט הצרפתי החדש יצטרף כנראה לגל ההצלחות של הקולנוע הפרנקי בישראל. אולי בגלל ששם כמו כאן אוהבים לצחוק על אחרים, ללעוג למעמדות נמוכים ולהעריץ פרות במקום בני אדם אמיתיים

    tאורון שמיר, עכבר העיר
  • "מאהב כפול": ממסמר את הצופה למסך

    פרנסואה אוזון יצר סרט שנראה כמו התעלסות של כמה סרטים אחרים אבל למעשה הוא הכי אוזון שיש. השחקנים המסקרנים, הסקס הלא-לוהט והשאלות על מיניות וזהות נותנות ליצירה נופך פילוסופי אמיתי

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • פצצה אטומית: האקשן טוב, הפמיניזם פחות

    שרליז ת'רון מצליחה ליצור גיבורת אקשן אמינה ומיוחדת, והמכות בסרט נראות כואבות, אבל הדרך עד לניצחון הפמיניזם עוד ארוכה, ועוברת דרך הפחתת סצינות נשים בתחתונים

    איתן לשם, עכבר העיר
  • "חולי אהבה": סרט בורקס אמריקאי

    הקומדיה הרומנטית בכיכובו של קומאיל נאנג'יאני ("עמק הסיליקון") מצליחה להצחיק ולגלות עד כמה אמריקה גזענית, אבל נופלת שוב לקלישאות העדתיות. מזל שיש את ריי רומנו והולי האנטר

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "ואז היא הגיעה": פספוס קומי ורומנטי כאחד

    הקומדיה על האשכנזי האפרפר שפוגש מזרחית חריפה היה מאוס וגזעני כבר לפני 20 שנה, אבל משום מה יוצרים חוזרים לבדיחות גזעניות גם עמוק במאה ה-21. התוצאה עבשה, לא מצחיקה ולא רומנטית בעליל

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "דנקרק": זה לא סרט מלחמה, זאת מלחמה

    הגאון הבריטי עשה זאת שוב ויצר סרט מלחמה שמביא את הקרב עד לאולם הקולנוע. חוויית הצפייה בו כה מטלטלת עד שלפעמים נדמה שמדובר בסרט אימה, אך בכל מקרה מדובר בחובת צפייה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "הצד האחר של התקווה": על פליטים וצחוקים אחרים

    סיפורו של פליט סורי שמהגר אל מדינה ממנה כולם רוצים להגר, הוא הבסיס לדרמה הקומית של אקי קאוריסמקי, שמצליח לביים עוד יצירה אישית וכנה שגורמת לצופה לחשוב על הפליטות שלו

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "זוג יונים": סקסי כמו להתחכך בנייר זכוכית

    סרטו החדש של דובר קוסאשווילי מציג כל קלישאה מינית הידועה לאדם בסרט שכולו עירום, אבל אין בו פריים אחד סקסי או לא מביך עד כדי כאב. אם ללכת לצפותו בו, זה רק כדי לראות את הסרט הגרוע של השנה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "ספיידרמן: השיבה הביתה": כמו אז

    הסרט השישי תוך פחות מ-20 שנה על גיבור העל העכבישי מציג שחקן צעיר, דודה צעירה ונחשקת וגיוון אתני שנראה כמו פרסומת, ועדיין הוא נראה כמו כל אחד משאר הסרטים - כולל עלמות שזקוקות להצלה

    אורון שמיר, עכבר העיר