ביקורות קולנוע

  • "נשות המאה ה-20": כוכבת ושמה אל

    הסיפור של הנשים שבמרכז הסרט הוא הסיפור של אמריקה עצמה - מהבטחה לאכזבה בחצי מאה. העיקר שיש את אנט בנינג ואל פאנינג כדי להתנחם

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "50 גוונים של אופל": סאדו מאזו לעניים

    סרט ההמשך ללהיט "50 גוונים של אפור" מפגיש מחדש את גיבורי הסרט הקודם, וגורם לאי נוחות עם דיאלוגים לא קולחים, משחק לא אמין וסיפור לא סקסי בעליל

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "מעבר להרים ולגבעות": משפט הראווה של הישראליות

    סרטו החדש של במאי "ביקור התזמורת" מציג את ישראל כמו הרע בסרטים - בטוח שהוא למעשה הטוב שנעשה לו עוול. אם בחו"ל הוא נחשב ימני, ובישראל שמאלני אז התוצאה חייבת להיות מרתקת

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "ספליט": רעיון טוב מחפש ביצוע שפוי

    הסרט החדש של במאי "החוש השישי" הצליח לבלבל את המבקרים, אבל צפייה בו מותירה טעם מר של הולכת שולל. אולי עם במאי, תסריט ושחקן אחר התוצאה הייתה שונה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "לב שקט מאוד": קלאסיקה ושמה אניה בוקשטיין

    הסרט החדש, שמחזיר את אחת הכוכבות הגדולות של הקולנוע הישראלי למקומה הטבעי, מצייר תמונה קודרת של ירושלים - חונקת ולא נותנת לחיות. ועדיין הוא מוצף באופטימיות עדינה, כמו מוזיקה קלאסית ברגעי המשבר של החיים

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "אור ירח": הצצה נדירה לנפש האנושית

    עם שמונה מועמדויות לאוסקר יש מהסרט החדש שק ציפיות, אך הוא עומד בכולן בעזרת סיפור התבגרות רגיש, שחקני משנה מעולים ובעיקר נושאים חברתיים עוצמתיים

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "תיקון": לסבול כל הדרך אל ההנאה

    סרטו החדש של אבישי סיוון נראה כמו אגדה מיסטית מבית היוצר של פרנץ קפקא, אבל למרות היומרה הגדולה שבצילום יצירה כזאת, התוצאה היא לא פחות ממושלמת

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "שתיקה": יש אלוהים, וקוראים לו סקורסזה

    הסרט החדש של מרטין סקורסזה מצליח לשאול שאלות חדשות ומקוריות על אמונה ואלוהים, ומציג את הופעת המשחק הטובה ביותר של ליאם ניסן מאז "רשימת שינדלר". למרות אורכו הוא משמש כתזכורת לכך שהבמאי הטוב בעולם עדיין כאן

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "המרגל - סנודן": למה לספר סיפור שכבר סופר?

    הסרט החדש של אוליבר סטון מתיימר להבין את המציאות החדשה והמורכבת בעזרת כלים קולנועיים מיושנים. למה לעשות סרט עלילתי על אדם שכבר זכה לסרט דוקמנטרי זוכה אוסקר? כנראה שסתם 

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "יצורים ליליים": הקרב האחרון של הגבריות

    הסרט החדש של מעצב האופנה שהפך לבמאי מצוין מציג שוב את מלחמתו של הגבר החלש מול המציאות החזקה ממנו. ג'ייק ג'ילנהול ואיימי אדמס מעולים כהרגלם, ויחד עם האסתטיקה המרהיבה והעלילה הופכת הקרביים מציגים סרט קשה לעיכול אבל מהפנט למבט

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "לא פה, לא שם": הומור מתחת לחיג'אב

    הסרט החדש של הבמאית מייסלון חמוד ממשיך את התנופה של 2016 בקולנוע הישראלי - סרטים נשיים וטובים. הגדולה של היצירה היא ששלוש הנשים הערביות שעומדות במרכז נלחמות בכולם, ערבים ויהודים, מבוגרים וצעירים - במידה שווה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "אמונת המתנקש": פשע נגד האנושות

    הסרט החדש בכיכובו של מייקל פסבנדר שייך לטרנד משחקי המחשב שהופכים לסרטים. הבעיה מתחילה ונגמרת בעובדה שהיוצרים לא מבינים את הכיף שבמשחק, וממלאים את הסרט בחשיבות עצמית מעייפת

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "אנשים שהם לא אני": אנחנו דור מזוין

    הסרט החדש משלים שנה מופלאה לבמאיות ישראליות וחוזר לעסוק במה שתל אביביים הכי אוהבים בעולם - בעצמם. כשהא עושה זאת, "אנשים שהם לא אני" נותן הזדמנות נדירה להבין מה לעזאזל הדור האבוד הזה באמת רוצה

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "הנוסעים": למה לעבוד על הצופים?

    הפוסטר והיח"צ הבטיחו דרמת מד"ב אבל על המסך נפרשה גרסת החלל לסיפור גן עדן של אדם וחווה, בלי התחכום של הז'אנר במאה ה-21 אבל עם תאורת לדים כחולים. כשאפילו ג'ניפר לורנס לא מצליחה להציל סרט, זה כבר אומר הכל

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "למה דווקא הוא?": שטותי אבל מצחיק

    הקומדיה החדשה בכיכובם של בריאן קרנסטון וג'יימס פרנקו מצחיקה לפרקים, ואפילו מעלה שאלות חשובות, אבל רחוקה שנות אור מהסרט שהייתה רוצה להיות - כזה של סת' רוגן נניח

    אורון שמיר, עכבר העיר
  • "מסיבת השנה": המשרד שלכם יותר מצחיק

    הקומדיה החדשה בכיכובם של ג'ייסון בייטמן וג'ניפר אניסטון מנסה לירות לכל הכיוונים, אבל עושה את זה בנוסחה מתמטית שנועדה לא לפגוע באף אחד. התוצאה פשוט לא מצחיקה מספיק

    אורון שמיר, עכבר העיר