1. אמנות
  2. כתבות והמלצות

אמנים מציגים: בר דביר מגיבה

גלריה קפריס החדשה אירגנה מפגש אמנותי בין צלמים איראנים לאמנים ישראלים. בר דביר בחרה צילום שיכול להצטלם בכל מקום, ועשתה ממנו את "הקופסה הוורודה"

התערוכה היא הזמנה למפגש אמנותי בין צלמים איראנים ואמנים ישראלים. הצלמים התבקשו לצלם רגעים־מקומות־אנשים באיראן ולפתוח חלון לעולמם, ואילו אנחנו, הישראלים, התבקשנו לבחור צילום ולהגיב עליו.

» "From Tehran To Tel Aviv" - לכל הפרטיםלפני ובעת תהליך העבודה לא ניתן לנו כל מידע על הצילום או על הצלם שבחרנו, ולא היה בינינו שיח. כאמנית ישראלית שלא היתה באיראן, אינני יודעת דבר על המתרחש שם באמת. רציתי להשתחרר מן ההקשרים הדתיים, הפוליטים, החברתיים והמגדרים המוכרים. בחרתי בצילום שיכול להצטלם בכל מקום ובשום מקום גם יחד. אדם קשה יום יושב ומתחמם מול פח גחלים בשלג. כשהתבוננתי בצילום הידהד בראשי קטע שמלווה אותי זמן מה, מתוך הספר "אלים אמריקניים" של נייל גימן. אדם מכניס מטבע לתוך קופסה. בתוכה מתחוללים דימויים אפוקליפטיים שמקבלים חיים. הקטע נחתם במילים אלו: "הסיפור המכני היה מטריד מאוד. מטריד בהרבה... משיש לצעצוע מכני כלשהו זכות להיות". בתהליך העבודה ליוו אותי הצילום שבחרתי וסיפור הקופסה.האוצרת פגשה אותי בסטודיו עם סיום העבודה על הציור, וסיפרה על אודות הצילום והצלמת. המצולם הוא מגיד עתידות, ואילו הצלמת מצלמת בדרך כלל אבנים בצורה מופשטת. נוצר מתח בין הידע בדיעבד על הדמות המצולמת, מגיד העתידות, ובין האסוציאציה שהצילום לקח אותי אליה ללא ידע זה.אל ה"קופסא המכנית", שמכילה סיפור שלם של מחשבות ודמיונות ומציפה את עולמה של הדמות, הגעתי מתוך החיבור הלא מודע שלי עם הצילום. 

בר דביר, "הקופסה הוורודה"

» בר דביר מציגה בתערוכה "From Tehran To Tel Aviv : Fragmented Reflections" בגלריה קפריס, שתיפתח הערב ביפו. ה' 14.3, 20:00.

עכבר EXTRA

לעוד כרטיסים במתנה >>

כרטיסים להופעות והצגות

להזמנת כרטיסים >>