טלוויזיה

עדכנו אותנו




ללכת שבי אחריו: כוכב "שובר שורות" לא מבין למה אוהבים אותו

יום שישי 13 ביולי 2012 00:00 מאת: חן חדד, עכבר העיר

בריאן קרנסטון, שמגלם את דמותו וולטר וייט, תוהה עד מתי ימשיכו להרגיש אמפתיה כלפיו. יוצרי וכוכבי הסדרה מדברים לקראת עליית העונה האחרונה ומבטיחים כי היא האלימה והמטורפת ביותר עד היום



האדרנלין הופך לסם. בריאן קרנסטון בשובר שורות

(צילום יח"צ)

פרסומת

שובר שורות, שמיתגה את עצמה בארבע העונות האחרונות כאחת הסדרות המבריקות שנראו על המסך האמריקאי, תחזור ביום ראשון לעונתה האחרונה (בישראל תחל העונה החדשה ב-2.8 ביס). כצפוי, פרטי העלילה של העונה החדשה נשמרים תחת מעטה סודיות כבד, עליו מקפידים גם כוכבי ויוצרי הסדרה שהתראיינו בשבועות האחרונים לקראת העונה החדשה וסיפרו על הדילמות שליוו אותם סביב העבודה על העונה הרביעית.

וולטר ווייט, ישוב למסך לאחר טרנספורמציה שנרקמה באיטיות מחושבת. וולט, שהתחיל כמורה לכימיה שחייו היו ריקים עוד יותר מחשבון הבנק שלו, נאלץ להתמודד עם מחלת הסרטן והפך בדרך לסוחר סמים שמוכן לעשות הכול כדי לשרוד. החל מהחלטתו לתת לג'יין (חברתו המכורה להרואין של ג'סי) להיחנק למוות, דרך הרגע שבו דרס את סוחרי הסמים שג'סי יצא להרוג ועד הרעלת בנה של אנדריאה. וולט הלך והפך להייזנברג, האלטר אגו שהחל כזהות בדויה ומחק בהדרגה כל זכר לאישיותו הקודמת.

בריאן קרנסטון, המגלם את דמותו של הגיבור הראשי, סיפר בראיון לרשת AMC האמריקאית ש"וולט מגיע לעונה החדשה כאשר הוא נהנה להיות הייזנברג, ויותר מכך, הוא טוב בזה. הוא מתענג על האנדרנלין וזה מה שהופך להיות למעשה הסם שלו". כבר בעונה הקודמת, וולט לא היסס להבהיר לאשתו שהוא לא מי שנדמה לה והכריז באחת הסצנות המרשימות  "עם מי את חושבת שאת מדברת? מי את חושבת שאת רואה מולך? אני לא בסכנה סקיילר, אני הסכנה". הכוכב הודה שניצחונו של וייט בעונה הקודמת שינה לחלוטין את הדינמיקה בינו ובין הסובבים אותו, וסיפר ל"אנטרטיימנט וויקלי" שכתוצאה מכך, "הפעם צפויה גם סכנה ממשית לחייו של וולט ובני משפחתו, וגם סכנה אמוציונלית הכרוכה בכעס וההיבריס שלו".

"אני הסכנה". וולטר מבהיר לאשתו מי הוא באמת:  

מלחמת ההתשה בין וייט לגאס



יוצר הסדרה, וינס גיליגן, סיפר על המהפך שעבר וייט בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס", והתמקד בסצנת הסיום של העונה הקודמת שהיוותה נקודת אל-חזור עבור דמותו. כזכור, הפרק הגיש לצופים את מלחמת המוחות האחרונה בין וייט ובין גוסטבו פרינג' (ג'יאנקרלו אספוזיטו), בעל הבעת הפנים המונוטונית והאיפוק הנוקשה. גיליגן סיפר כי למרות שבתחילה תכנן לספק לגאס נפח שולי למדי, דמותו הפכה לכל כך משמעותית בסדרה עד שעלו סימני שאלה האם מוכרחים להרוג אותו. למרות שניסה לגבש יחד עם נבחרת תסריטאים אינספור קווי עלילה בהם גם וולט וגם גאס נשארים בסדרה, כולם הסכימו בסופו של דבר שב"שובר שורות" יש מקום רק לאחד מהם.

גיליגן הודה שלוולט יש יתרון על דמותו של גאס משום ש"שובר שורות" מגוללת את סיפורה של דמותו, כך שמובן מאליו שהוא ישרוד את העימות החזיתי בינו ובין גאס. לכן הטריק הגדול בכתיבת התסריט היה בעצם לדחוק את וולט לפינה בלתי אפשרית באופן קיצוני, ולגרום לצופים לנחש איך ימצא דרך לצאת ממשחק המוחות ביניהם כשידו על העליונה. הבעיה היתה טמונה בכך שדמותו של גאס נבנתה בצורה מצויינת ולכן נתפסה בעיני הצופים כאדם בעלי חושים חדים, אשר נמצא תמיד כמה צעדים לפני וולט. החשש הגדול של גיליגן היה שהדרך בה וולט יערים עליו תהיה טקטיקה שמזלזלת באינטליגנציה של גאס, ולא תיתפס כאמינה בקרב הצופים.

כדי למנוע זאת, גיליגן ושישה מכותביו הבכירים ישבו בחדר התסריטאים במשך חודשים ארוכים עד שהגיעו למסקנה שוולט צריך לשכנע את הקטור סלמנקה לשתף עמו פעולה ולהוביל את גאס היישר לבית האבות. כך הכישלון של גאס הוא לא ברמת האינטליגנציה, אלא בעקבות עקב אכילס אמוציונלי, נקודת חולשה שטמונה בתאוות הנקם ארוכת השנים של גאס למי שרצח את שותפו.

עקב אכילס אמוציונלי. מותו של גאס בעונה הקודמת:



אספוזיטו, סיפר גם הוא ל"לוס אנג'לס טיימס" שבשלב מסוים בעונה הרביעית הוא הבין שלא יוכל להמשיך ולשחק במשחק השחמט שלו ושל וולט ולנצח. ברגע שגיליגן קרא לו לשיחה במשרדו, הוא ידע מיד שמדובר בשיחה על מותה הקרב של דמותו, וביקש רק שגאס יסיים את דרכו בסדרה בצורה בלתי נשכחת. קרנסטון הוסיף שעבורו, השימוש בפעמון האיקוני שעל כסא הגלגלים של הקטור כך שיפעיל את הפצצה היה לא פחות ממושלם. הפעמון, שנוצר בתחילה כאמצעי תקשורת עבור דמותו המשותקת של הקטור, הפך לכלי המהותי ביותר בקרב בין וולט וגאס.

למרות שהיה נלהב מסצנת הסיום, קרנסטון הודה בראיון ל"Vulture" שההחלטה שוולט יהנדס את כל המבצע באמצעות הרעלה, תוך כדי הפעלת מניפולציה מחושבת על ג'סי, גרמה לו לשאול את עצמו עד מתי הצופים ימשיכו לחוש אמפתיה כלפי דמותו. למרות החשש ליצור ניכור בין הגיבור הראשי של הסדרה ובין הקהל, קרנסטון מודה שהוא לא חש מחויבות לכך שהצופים יאהבו את וייט. במקום, המטרה שלו ושל ויוצרי הסדרה היא שהצופים יבינו את המניעים של וייט, יתחברו אליו, וישובו מדי שבוע למסך כדי לצפות בו הולך ומתפורר.

משנה טון



קרנסטון מכיר בכך שלא רק דמותו עברה שינוי, אלא גם הטון של "שובר שורות". בשתי העונות הראשונות של הסדרה היה לא מעט הומור, בעיקר בדינמיקה בין וולט וג'סי, אך הקלילות הזו נעלמה כמעט לחלוטין לטובת מלחמת ההישרדות של הצמד. למרות זאת, הוא סיפר ל"Vulture" כי הוא לא מתגעגע לקלות הראש של הימים בהם רמת החרדה של השניים הייתה נמוכה למדי, אלא מרוצה מכך שהטון הדרמטי נאמן לטוויסטים העלילתיים, שלקחו את הדמויות למקומות אפלים שלא מותירים הרבה מקום לסצינות קומיות.

אותם מקומות אפלים היו גם מנת חלקו של אהרון פול, המגלם את דמותו של ג'סי פינקמן, שנסחף אחרי וולט לשורה של סיטואציות קיצוניות, ובראשן הרגע בו לחץ על ההדק והרג את גייל, הכימאי ששכר גאס כדי להחליף את וולט. עם זאת, במקביל להפיכתו של וולט למניפולטיבי, אגרסיבי ואלים, גם ג'סי עבר בעונה הקודמת טרנספורמציה והפך, בעזרת טפיחות השכם המחוכמות של גאס, למפוכח יותר, שקול ואחראי. בדומה לשאר כוכבי הסדרה, גם פול נמנע בראיונות מפליטות פה על הדינמיקה בינו ובין וולט בעונה החדשה, אך הכריז בתוכניתו של קונאן אובריאן שזו עומדת להיות העונה הכי אפלה, מטורפת ואלימה של הסדרה. אובריאן מצידו, לא הפעיל עליו לחץ מיותר לגלות יותר פרטים ובמקום, סיפק מחווה לכישורי המשחק של פול עם קליפ שמרכז את רגעיו "הטובים ביותר" בסדרה.

יו, ביץ' - הרגעים הגדולים של ג'סי, לפי קונאן אובריאן:

למרות החשש הראשוני, אובדן הקלילות או הקווים האדומים שנחצו בסדרה לא הרחיקו את הצופים והרייטינג הלך וגדל מעונה לעונה. גם הפרסים לא איחרו להגיע, מאז עלייתה ב-2008 זכתה "שובר שורות" ב-6 פרסי אמי, ובהם זכייה רצופה של קרנסטון בתואר השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרת דרמה במשך שלוש שנים. גיליגן סיפר בראיון ל"הוליווד רפורטר" שבין מעריצי הסדרה נמצאים לא מעט סוחרי סמים אמיתיים, שפנו אליו והביעו את הערכתם לכישורי הבישול ולמעבדת הסמים הנחשקת של וייט. בצד השני של המתרס ניצבים סוכנים מהארגון למלחמה בסמים, שסיפקו לו טיפים שונים במהלך העונות, וגרמו לו לנשום לרווחה כשהודו שהמת' הכחול שבסדרה נראה כמו הדבר האמיתי.

כעת, עם ההחלטה שהעונה החמישית תהיה העונה האחרונה של הסדרה, גיליגן מספר שבכל יום שעובר האופן שבו ירצה לסיים את הסדרה הולך ומתבהר עבורו. "יש הרבה דרכים לבדר אנשים. אתה יכול לגרום להם להרגיש טוב, או להרגיש להם לגרום רע", הוא אמר בראיון ל"wired", ושמר את גורלם של גיבורי "שובר שורות" לעצמו.

אין סיכון גדול מדי בלהמר מה יעלה בגורלו של וייט, שמגיע לעונה החדשה יהיר, נמהר ושיכור מכוח. כדברי השיר להייזנברג שליווה את העונה השנייה - "אף אחד לא מכיר אותו, אף אחד לא ראה את פניו, אבל הוא מת גם אם הוא עדיין לא יודע את זה".

"הוא מת גם אם הוא עוד לא יודע". השיר שליווה את העונה השנייה:


 





תגיות: אהרון פול, בריאן קרנסטון, ג'יאנקרלו אספוזיטו, וולטר וייט, וינס גיליגן, חן חדד, שובר שורות

(20 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5