טלוויזיה

עדכנו אותנו




הומלנד: גם סוף רע הוא לפעמים התחלה מבטיחה

יום ראשון 23 בדצמבר 2012 00:02 מאת: זיו יצחקי, עכבר העיר

פרק סיום העונה השנייה הצליח להפתיע גם את כל מי שהתאכזב מהעונה כולה, איתחל מחדש את קווי העלילה בחכמה ואפילו זרע תקווה שהעונה השלישית תהיה, אולי, טובה הרבה יותר



אינשאללה טובה יותר. ברודי (צילום מסך)

פרסומת

ברחבי העולם דובר האנגלית עסוקים בסיכומים קדחתניים של שנת הטלוויזיה 2012, ובכולם מככבת "הומלנד", ענף הייצוא המרכזי של ישראל לאחר פועלו של סטף ורטהיימר. מה שהתחיל כסדרת מתח וקונספירציה מינורית, מהורהרת וקלסטרופובית משהו בעונה הראשונה, הפך בעונה השנייה ל-B Movie מגוחך.

הניסיונות של "הומלנד" להעלות את רף הריגוש בוצעו באופן מרושל וחובבני. החל ממעלליה של קרי בביירות, וכלה בניסיון הכושל לחקות את "הסופרנוס" בסצנה המיותרת לחלוטין שבה ברודי שובר את מפרקתו של החייט מגטיסברג (כמחווה לפרק שבו פולי וכריסטופר מאבדים את המאפיונר הרוסי ביערות ניו ג'רזי המושלגים). גניבת סודות המדינה ממשרדו של אסטז, המסרון ששלח ברודי מתחתיתו של בונקר מבוצר שניה לפני ההתנקשות באבו נזיר, העובדה שאף אחד לא חקר את ברודי על מותו של סגן הנשיא,  ולקינוח עלייתו בסערה השמיימה למסוק שאי אפשר לאתר היו לא פחות ממגוחכות.

על הדרך נשכחו גם צרותיה הפסיכיאטריות של קרי, דמות שכל עוצמתה היתה במאבקיה עם השדים הפנימיים ולא החיצוניים. את הסיפור האינטימי והמדויק של התמודדותה עם מצבה, החליפה שבלונה שבה קרי מגלה משהו, מתעקשת לפעול לבד ובניגוד להוראות ואחר כך צורחת על מישהו ובוכה.

המחשבה לוותר על "הומלנד" כליל הפכה לבון טון בקרב אותו קהל שרומם אותה רק לפני שנה. בניו יורקר היא כבר הוכתרה כסדרה הגרועה הטובה ביותר. הניו יורק מגזין קרא לה מגוחכת, אבל לזכותה ייאמר שפה ושם אפשר היה להיתקל בניצוצות של מה שגרם לכולם להתאהב בה מלכתחילה. הניצוצות האלה הופיעו בדרך כלל בסצנות בהשתתפותו של סול, שמגולם באופן נהדר על ידי מנדי פטנקין. עלילת המשנה, ובעיקר בסצנה שבה הוא מגיע לבית הסוהר כדי להוציא מידע מאיילין על התקפת הטרור המתרגשת. האופן המעודן והאמביוולנטי שמציג את שני צדי המתרס של המלחמה בטרור, העסקה של מידע תמורת שיפור תנאי חיים, והתאבדותה של איילין הזכירו את חוסר התוחלת של מעגל הפגיעה והנקמה. באותם רגעים אפשר היה להיזכר מה יודעת לעשות "הומלנד" כשהיא במיטבה וכשהיא לא רודפת אחרי ריגושים זולים.

על אף האכזבה מהעונה השנייה, הצליח הפרק האחרון גם להפתיע וגם לנטוע תקווה בחסידיה של "הומלנד" שהיא עוד לא אמרה את המילה האחרונה. הדיאלוג בין ברודי לבין דנה, שהצליחה בעיקר לעצבן עם הרטינות וגלגולי העיניים האין סופיים שלה, היה כן ומרגש. הדרך שבה הקונפליקט בין השניים לא נפתר ונשאר לכאורה פתוח, עד שנסגר בעדות של דנה בפני החוקרים, הוסיף קצת סומק של אמינות ללחייה החיוורות של "הומלנד". החלק השני של הפרק הוקדש לאתחול מחדש של "הומלנד" ולפרידה מהכוח המניע של העלילה עד כה. השלב החדש של הסדרה נפתח באופן מרתק ומתוחכם.

השאלות עליהן תצטרך לענות "הומלנד" בעונתה השלישית, מבטיחות שהצופים יחזרו בשביל התשובות. האם ברודי באמת חזר בתשובה והפך לפטריוט אמריקאי? האם השאלה מי הזיז את המכונית שלי היתה כנה או שנועדה רק לפזר מסך עשן של לוחמה פסיכולוגית בעיניה של קרי? איך תסביר קרי לסול את היעלמותה למשך שעות ארוכות לאחר הפיגוע? עכשיו כשסול מנהל את העניינים, איך יושפעו הדמויות האחרות? ובעיקר, האם קרי תצליח להוכיח שברודי חף מפשע ושנרקמה סביבו קונספירציה, ואם כן, על ידי מי. 

באמצעות הפיגוע, שלא נדון בסבירות לבצע בהצלחה פיגוע שכזה, נמחקו דמויות לא מעניינות כמו סגן הנשיא, משפחתו, וכן גם דיוויד אסטז שאפילו לא הצליח להתחבב כאיש הרע. בידי הומלנד הבחירה לענות על כל השאלות האלה, או על חלקן, בדרך האינטליגנטית והמחושבת שאפיינה את עונתה הראשונה. היא יכולה גם לחזור אל הגימיקים והריגושים הזולים של העונה השנייה. אם תבחר באופציה השנייה, גם לתואר הסדרה הגרועה הטובה ביותר היא לא תהיה ראויה.

» מה השתבש בעונה השנייה של הומלנד?





תגיות: הומלנד, זיו יצחקי

(6 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • הנזיר שמכר את הנשמה שלו 01/01/2013 20:29:52

  • יוסי 24/12/2012 14:01:09

  • ברור מאליו 24/12/2012 06:49:43

  • 24/12/2012 00:55:21

  • Dvir971 23/12/2012 19:11:38

  • טוני 23/12/2012 12:44:04

  • חובב הסדרה 23/12/2012 10:52:27