טלוויזיה

עדכנו אותנו




מובלי: הרשת החברתית של הסלבס

יום שני 23 באפריל 2012 11:58 מאת: מיכל גרוסברג, עכבר העיר

עכשיו שאינסטגרם הפכה לאימפריה מסחרית להמונים, לא מעט סלבס נוהרים לרשת החברתית החדשה לשיתוף תמונות: מובלי. טרנד חולף בחסות אסי עזר או הדבר הבא?



כל המפורסמים כבר כאן

פרסומת

לפני שלוש שנים טוויטר היתה הסוד השמור ביותר בתחום הרשתות החברתיות וסיפקה מפלט מענג למי שמאס בפייסבוק. בדיוק כך היה לפני חצי שנה גם עם אינסטגרם, בעבור מי שנשבר לו מהמסחריות המתפתחת של טוויטר. אבל עכשיו, כשאינסטגרם הפכה לאימפריה של ממש, עם מיליארד דולר בכיס למפתחיה לאחר שנמכרה לפייסבוק, ומתקפת משתמשים חדשה לאחר שעלתה גם גרסת אנדרואיד (אחרי שהיתה זמינה רק לאייפון), גם היא בדרך למיינסטרים בזוי.

האפליקציה של כוכבי הטראש



בזמן הזה בדיוק נכנסת הרשת החברתית מובלי לתמונה. מובלי, בשורה התחתונה, אינה ממציאה את הגלגל מחדש. מדובר ברשת חברתית לאייפון אנדרואיד ולבלאקברי, שמאפשרת לחלוק תכנים, תמונות וסרטונים בזמן אמת. מדובר בחברת סטארט־אפ ישראלית שהוקמה לפני כמה חודשים, ובין משקיעיה נמנים המגה־סלבס ליאונרדו דיקפריו וטובי מגווייר. כאמור, כשהחגיגה גדולה מדי, הברנז’ה רוצה למצוא את מעוזה הסודי החדש. מובלי נותרה שוממת למשך זמן מה, עד שגויס אסי עזר לעזרתם ומאז הניים דרופינג חוגג (ובעל תמה די ברורה): גל גדות, אביבית בר זוהר, בקי גריפין, שרי שמחוב, ערן טרטקובסקי, גיא לרר, אלין לוי וכן הלאה פליטים וטראש.

“החוויה שונה במובלי מאינסטגרם. העניין הוא שלא צריך חברים או עוקבים כמו בטוויטר או בפייסבוק”, אומרת ענבר שני (פליטת “הדור הבא 24/7”) ומנהלת המשרד של מובלי, “לא צריך להגיע עם גב כדי שיהיה קהל לתוכן שלך. זה בא לידי ביטוי בערוצים שאפשר לתייג, בהתאם לקהל שמחכה לצפות בערוצים הללו. יש גם ספירת רייטינג על כל תמונה אז אפשר לדעת מה הפידבק”. “כשקראתי את הסיפור על ההשקעות של דיקפריו ומגווייר במובלי הורדתי את האפליקציה לראות מה הסיפור”, מספר אסי עזר, שהפך לסוג של כוכב המסיבה, “ראיתי שבניגוד לאינסטגרם, אפשר גם להעלות סרטונים וזה הגניב אותי. בכל הדחה של האח הגדול, במקום להעלות תמונה באינסטגרם עם המודח העליתי וידאו במובלי”. עזר הפך מאז לסוג של פרזנטור של המותג. “אמרתי בשידור של ‘האח הגדול’ שאני מעלה את הווידאו למובלי, וביום למחרת קיבלתי שיחה ממנכ”ל החברה ונשאלתי אם אוכל לייעץ להם”.


הפרזנטור הלא רשמי. אסי עזר ב"מובלי" (צילום מסך)

“מובלי נראה כמו המקום של המאגניבים”, אומרת אלין לוי בניסיון להסביר את הנהירה הסלבית, “פתחתי אותו בשבוע שעבר בעקבות אסי, וביחס לאינסטגרם הוא מביא יותר לידי ביטוי את הזווית האישית שלך. מצד שני זה קצת מתחיל להיות מסורבל, להעלות תמונות לכל רשת חברתית וממש לעקוב. אני מרגישה שאני מתעסקת עם זה יתר על המידה”.

לא באמת מגניב



להסתייגותה של לוי מצטרף גם גיא לרר, מנחה “צינור לילה”, שם נחשפה לראשונה הרשת החברתית מובלי, עם כניסתו של דיקפריו כמשקיע. “מתוקף תפקידי אני צריך לראות מה קורה. לא הייתי עובר למובלי אם זה לא היה חלק מהעבודה שלי”, הוא אומר, “אני לא מזדהה עם מובלי כמקום מגניב, אלא להפך. אני חושב שבמובלי עשו צעד קצת מלאכותי מבחינה שיווקית. הם פנו למובילי דעת קהל לכאורה שיביאו איתם את בנות ה־14, ופחות לכיוון הקהל האורגני, שלא אוהב שמושכים אותו באף. להגיד ב’אח הגדול’ מובלי זה לא מגניב”. על כך מגיב עזר: “אחרי הפגישה עם מובלי מעולם לא הזכרתי אותם בשידור, כי זה פשוט היה נראה לי לא אתי”.


לא מתחבר לאפליקציה. גיא לרר ב"מובלי" (צילום מסך)

יש מי שבעבורו מובלי היא דרך טובה לכמת עד כמה הטאלנט שווה. כך במקרה של יריב נתי, סוכן כוכבי ריאליטי. “המיוצגים שלי עוברים עכשיו למובלי, וזה כמו במסיבה – אפשר להיות במסיבה המונית ולא ליהנות, ולהיות במסיבה אינטימית וכן ליהנות. עצם העובדה שאפשר להעלות תכנים ולייצר כותרות ולראות כמה צפיות יש לתכנים, מהווה מד פופולריות למיוצגים שלי, וכך אני יודע לאילו מקומות לכוון אותם”.





תגיות: מיכל גרוסברג

(0 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5