חושבים בקטן: השכונתי הוא המגה בר החדש

יום ראשון 05 באוגוסט 2012 09:00 מאת: ענבל מרום, עכבר העיר

יותר ויותר בעלים של מגה ברים בוחרים לעשות שינוי קריירה ולפתוח ברים שכונתיים


אופנה חולפת. המרקיד

(צילום: אביעד הרמן)

פרסומת

אם מצאתם את עצמכם מנסים להגדיר מחדש מהו מרחב אישי מינימלי בעודכם מצטופפים בתוך ערימת בשר מיוזעת, אם אתם מהנהנים באופן לא ברור, חמושים במבטים מזוגגים מאלכוהול, וסביבכם אווירת פיק־אפ סליזית, נראה שאתם במגה בר טיפוסי בעיר. אם חדלתם ליהנות משלל המאפיינים הללו, אתם לא לבד. אמנם מוקדם להספיד את קיומו של המגה בר, אך המגמה בעיר ברורה: אושיות בולטות מתחום המגה ברים פונות יותר ויותר אל כותליו של הבר השכונתי.

בר המנדלמוס היה אחד החלוצים. עם שותפיו נמנים עומר עוז ודניאל נפתלי, מבעלי המרקיד, השלוותה וגם הבר השכונתי החדש רובי. ”התחלנו מתחום המגה בר והמיינסטרים, והזמן עשה את שלו”, מספר עוז, “המנדלמוס הוא הבר השכונתי הראשון שהוביל את המגמה הזו. רצינו להציע אלטרנטיבה לקהל שלנו, שהתבגר ומיצה את ההמוניות של המגה ברים. גדלנו. הרגשנו שאנחנו מאבדים חברים רבים”. עוד שכונתיים שלבעליהם שורשים בענף המגה בר: הפטיו, האינטרקום, המלכי, הג’ימי הו ורבים נוספים.

אם בעבר המקומות בעיר נועדו בעיקר למי שגר בה, טרנד המגה ברים הוביל לחדירת בליינים רבים מן הפריפריה. המגמה היום היא למשוך בעיקר קהל מקומי - את אנשי השכונה. ואין זה מקרי: שיטת העבודה במגה בר היא שונה בתכלית מזו של השכונתי, וכן תוחלת חייו. “המגה בר הוא לרוב עונתי, ואתה משווק אותו בכל הכוח: פייסבוק, איוונטים, ליינים... אתה ממאיס את המקום על עצמך ועל הלקוחות”, אומר נטי גיא, שהגיע מקבוצת היאיא והקלרה וכיום שותף בפטיו, “את השכונתי אתה בונה אחרת, לאט לאט, בלי יחצנות מטורפת, במטרה ליצור מוצר שירוץ שנים”.

“יש גם את העניין הכלכלי”, מוסיף עוז, “למרות שהמחזורים במגה בר גדולים יותר, כך גם ההוצאות: עלויות הקמה, שכירות, צוות רחב, אבטחה, יחצנים, המון התעסקות. בסופו של דבר, אחוז הרווח גבוה יותר דווקא בבר השכונתי. מגה בר זו אופנה, ואופנה נידונה לחלוף. השכונתי כאן בשביל להישאר. זה עסק הרבה יותר יציב”.


מיצו את ההמוניות. בר הרובי (צילום: אורן זיו)

בעידן שבו השאיפה היא “להיות מישהו” בכל תחום בחיים, גם בחיי הלילה היא מקבלת ביטוי. “בבר השכונתי, להבדיל מבמגה ברים, הקהל מורכב מהמון לקוחות קבועים”, אומר גיא, “לאותו לקוח הכרחי לתת את התחושה שזוכרים אותו, שאכפת לנו, שהוא חשוב. כשאתה מאכלס אלפי אנשים בערב, אין לך את היכולת הזו”.

לדבריהם, המתכון להצלחת בר שכונתי הוא שילוב של שותפים שיש להם הרבה חברים, עם שותפים שבאו מתחום המגה ברים, “כאלה שיש להם קהל שכבר הולך אחריהם”, מסביר עוז, “בסופו של דבר הקהל שפוקד את המגה בר עכשיו יהיה קהל נאמן שיפקוד את הבר השכונתי בעוד שנתיים. חשוב להיות הכי טוב בכל החזיתות”.


תגובות גולשים
הוסף תגובה +

(3 מדרגים)

דירוג הגולשים:

דרג את הכתבה

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5