עכבר מיקסים: סט של הרקדן גיא שומרוני

יום שני 02 ביולי 2012 07:00 מאת: יוני שרוני, עכבר העיר

רקדן בת שבע מצליח לחבר תנועה ומחול עם חיי לילה. לא תאמינו מה יוצא מזה


מנגיש לקהל. גיא שומרוני

(צילום: גדי דגון)

פרסומת

תמיד אומרים שדי.ג'ייז לא יודעים לרקוד, ובגלל זה הם עומדים ומקסימום מרימים איזו יד רק כדי לצאת ידי חובה. אבל המיקס השבועי הוא של בחור מוכשר שמגיע דווקא מעולם התנועה. אצל גיא שומרוני מלהקת בת־שבע, הבנת הגוף מול מוזיקה היא דרך חיים. הפקה שנערכה בלילה הלבן בבלוק בשיתוף אנסמבל בת־שבע, סמנה עוד נקודת ציון בחיבור המתחזק בין הלהקה בפרט ומחול בכלל ובין חיי הלילה. רקדני האנסמבל, שישיקו את המופע החדש שלהם "מיקסטייפ", יופיעו על הבמה ובשאר חמוקיו של המועדון, לצד די.ג'ייז כמו שומרוני עצמו, יוגו (בלוק), אוריה (ניוז) דיפה ובירי, ועוד.

שומרוני כבר שילב בעבר, בלייקה ז"ל, בין תקלוטים שלו ושל די.ג'ייז אחרים ובין מיצגים של חברי הלהקה, שעלו בצמדים על הבר, כל פעם למשך רבע שעה. החוויה הזו היתה אחת החזקות שאני זוכר. מעבר לעובדה ששינוי אווירת הקונספט המיושן של קלאבינג הוא תמיד חיובי, העוצמה של התנועה והאמוציות של המופיעים גרמה לאנשים בקהל לזוז מעט שונה יותר מהצורה הרגילה שבה הם נעים בדרך כלל במסיבות, ויצר סדקים בחומת ההגדרה של איך מתנהלים במסיבה מול מוזיקת דאנס. "נכחת באירוע שהיה מכונן עבורי", נזכר שומרוני, "אבל עדיין לא עלה בידי לשחזר או לגלגל את הטירוף של אותו הערב בלייקה. אני מבשל משהו על אש קטנה עם שאמל ונדב (שותפיו לערב בבלוק; י"ש) ומקווה שבבוא העת מישהו עם חלל טוב, כמו ירון טראקס, ימצא בזה עניין".

התקרבות הלהקה לחיי הלילה התגבר מאותם ערבים.
"אני מאמין שמהצד של הקלאב, המנוף העיקרי בעיני של קירוב הלהקה לחיי הלילה הוא נדב נאמן, עם קשריו ואהבתו לשני המוקדים, גם לילה וגם מחול".

כשערכת את הערבים ההם חשבת שיום אחד באמת יצא מצב שישולב מופע מחול בבלוק?
"בדמיוני הבלוק הוא המקום המושלם לחיבור בין תרבות של לילה שמציבה את הסאונד בראש סדר העדיפויות לתוצר האמנותי של רקדני הלהקה שלעתים שבעים מחללים קונבנציונליים ומחפשים לגוון את הבמה ולהרחיב את האופקים, אני מבסוט עד הגג שירון מקדם את זה, ואם לא היה כך, החזון מן הסתם היה מתגלגל לחלל אחר, פחות מוקפד".

17-Guy Shomroni by "City Mouse" Magazine Mixes on Mixcloud


באופן כללי, המחול כמיצג בתוך אקט של מסיבה לא פוגם בערך התרבותי שלו?
"בעיני לא, הוא מנגיש אותו לקהל שלא בטוח שהיה רוכש ביוזמתו כרטיס למופע מחול ומצד שני מעשיר את התכנים של המחול מעצם קיומו בקונטקסט שהוא לא במה סטנדרטית, סוזן דלל למשל".

בוא נדבר עליך בתור די.ג'יי. מתי התחלת עם זה, והאם בגלל שאתה מגיע מתחום התנועה אתה רואה את אופי התקלוט שלך שונה מאשר די.ג'יי רגיל?
"קניתי את הפלטה הראשונה שלי בפורטלנד בסיור עם הלהקה בארצות הברית ב־2005. קשה לי לדבר על החיבור בין התקלוט לעבודה שלי כרקדן מבלי למעוד לקלישאות, אבל אני חושב שהעיסוק בקומפוזיציה בלהקה העיר בי רעיונות שחיפשתי במוזיקה וכשהראש והמחשב התמלאו במוזיקה, חיפשתי מקומות לפרוק אותה. אני מוקיר תודה לוולטר וצח שעזרו לי לצאת מחדר השינה ומסיבות יומולדת של חברים למקומות חדשים".

יש לדעתך סיכוי שבעתיד ישולבו די.ג'ייז מעולם הקלאב במופעים?
"זה כבר קורה. אורי ליכטיק, שיוצר ומעצב את פסקול עבודותיה של שרון אייל תקלט על הבמה במופע מקרובה קביסה ששרון יצרה ללהקה. אני מקווה לראות את המגמה מתרחבת, במיוחד בפרויקטים כדוגמת הלילה לבן בבלוק".

תגובות גולשים
הוסף תגובה +

(3 מדרגים)

דירוג הגולשים:

דרג את הכתבה

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5