במה

עדכנו אותנו




עולים לטונים גבוהים: חנה מוניץ עונה ליובל בן עמי

יום ראשון 15 ביולי 2012 08:00 מאת: חנה מוניץ, האופרה הישראלית

יובל בן עמי כתב לפני שבועיים שהאופרה הישראלית לא מטפחת כישרון מקומי, המנכ"לית לא נשארת חייבת



דברי הכותב אינם נסמכים על עובדות. חנה מוניץ

(צילום: דודו בכר)

פרסומת
ב־27 שנות קיומה ממלאת האופרה הישראלית ללא לאות שני תפקידים עיקריים המוזכרים בכתבתו של יובל בן עמי: "לפתח כישרון מקומי ולחנך את הקהל לאהבת האופרה".

הטענה ש"אין זמרים ישראלים בהפקות" מצביעה על בורות בנעשה באופרה הישראלית ובאופרה בעולם בכלל. האופרה ממתגת עצמה כאופרה בינלאומית, ולכן בכל הפקה מופיעים זמרים מובילים מהארץ או מהעולם, על פי התפקידים והיכולת הקולית. בשנים האחרונות הצמיחה האופרה דור חדש של זמרים ישראלים, בוגרי האופרה סטודיו שלה.

» יובל בן עמי: האופרה הישראלית מיועדת לסינדרלות
» הילה בג'יו: "לזמרי אופרה אין חיי מדף ארוכים"
» כרמן במצדה: סופת חול אופראית

לגבי הטענה ההזויה והפרובינציאלית כאילו מה שמנחה בהבאת זמרים זרים לישראל הוא הזדמנות לנסוע לחו"ל "להאזין לזמרת ספרדייה על הבמה, לשבת איתה על קפה ועוגה". אמירה טיפשית זו היתה נחסכת אם היה קצת יותר בקיא בעבודת האופרה. תהליך בחירת הזמרים אורך חודשים ושנים ומתבסס על הצלבת מידע בין המנצח, הבמאי, סוכני זמרים ואנשי מקצוע נוספים. כאשר חשוב לשמוע זמרת כזו או אחרת - היא זו שמגיעה לאודיציה בתל אביב ולא להפך. גם לגבי טענתו על הזמרים בכרמן: לו היה בקי ברפרטואר האופרה, היה יודע שלחן רייס אין היכולת הקולית לשיר "כרמן".

תהליך בחירת הזמרים אורך חודשים ושנים. "כרמן":



ולעניין חינוך הקהל: להיקף הפעילות החינוכית של האופרה אין אח ורע גם בהשוואה למוסדות תרבות אחרים וגם לבתי אופרה בעולם. פעילויות חינוך מתקיימות יום יום בבתי ספר בכל רחבי הארץ. האופרה עושה פעילות נרחבת לחינוך הקהל, כמו הפקות קהילתיות, הפקות למשפחה, הקרנות על מסכי ענק, אופרה בפארק, קונצרטי אופרה ביישובים בארץ, ואפילו הפסטיבל במצדה – מטרתו, בין השאר, לחשוף את אמנות האופרה בפני קהל רב ככל האפשר.
התוצאות מדברות בעד עצמן: בשנים האחרונות הקהל באופרה גדל והינו מגוון מבחינת הגילים ומבחינה גיאוגרפית וסוציו־אקונומית.

ולמחירי הכרטיסים: עלויות הפקת אופרה הן היקרות ביותר ביחס לכל אמנות אחרת. על הבמה בדרך כלל כ־300 אמנים, ויחד עם זאת ניתן להשיג כרטיסים ב־50 שקל למעוטי יכולת וכרטיסי הרגע האחרון ב־50 אחוז הנחה.

תיקון נוסף: "כרמן במצדה" אינה הפקה "מיובאת" אלא הפקה שהיא לחלוטין של האופרה הישראלית. בעונה השוטפת מעלה האופרה, ככל בתי האופרה בעולם היום, הפקות שחלקן בשיתוף פעולה עם בתי אופרה בינלאומיים וחלקן מקוריות ישראליות.

לצערנו, כל דברי הכותב אינם נסמכים על עובדות, אלא על בורות. נהפוך הוא – האופרה הישראלית גאה שהצליחה "לפתח כישרון מקומי ולחנך את הקהל לאהבת האופרה". מן הראוי שגם יובל בן עמי כחובב תרבות יהיה גאה או לפחות מודע להישגים אלה.




תגיות: האופרה הישראלית, חנה מוניץ, יובל בן עמי

(3 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • אז הם מנפקים כתבות חסרות בסיס ופרובוקטיביות כמה שיותר 15/07/2012 23:14:48

  • חצי מנשה 15/07/2012 20:13:32

  • כמה שנים את יושבת שם? 15/07/2012 10:47:56