שלוש תערוכות חדשות בגלריה גרוס

יום ראשון 16 באוגוסט 2009 00:14 מאת: הילה שקולניק-ברנר

מיצב רצפה העוסק בפחדים ובחרדות, תערוכת ביכורים של צילומי דיוקן עצמי בעירום, ויצורים שנקודת המוצא הגרפית שלהם היא הקופסה-ריבוע. זה מה שמחכה לאורחי גלריה גרוס עד ה-8 בספטמבר


מתוך התערוכה "בחורה תנין"

פרסומת

שלוש תערוכות חדשות בגלריה גרוס. מיה וכטל מציגה בתערוכה "בחורה ותנין בתנוחה" מיצב רצפה העוסק בפחדים ובחרדות. המיצב מורכב משני דימויים המוכפלים כמה פעמים ופזורים על רצפת החלל: דימוי של צעירה המביימת את עצמה בתנוחה אופטימלית כדי לרצות את הצופה, ודימוי של תנין השוכב בתנוחת רביצה תמימה בשקט שלפני התקיפה. בין גיליונות הציור נמצאים שבילי דשא סינתטי המשמשים כ"איים" בעבור הצופים, ומספקים נקודות מבט שונות על העבודה.

רוני ריבר מציגה את "שחקנית ראשית", תערוכת ביכורים של צילומי דיוקן עצמי בעירום. העבודות שיוצגו בתערוכה הן חלק מפרויקט צילום נרחב, "365" - יומן צילום עצמי שיכלול 365 צילומים, ובו מתעדת ריבר את עצמה בכל יום במהלך השנה האחרונה. בכל יום היא מצלמת את עצמה מזווית אחרת, בהלך רוח אחר, מתוך הוויה אחרת, כחוקר הלומד אובייקט במעבדה. על פי דף התערוכה, העבודות אמנם חושפניות, אך דמותה נותרת אנונימית, פניה אינם גלויים. ריבר מנהלת עם הצופה ועם עצמה דיאלוג הססני, זהיר וחמקמק, הנע בין הישיר למרומז. העבודות משקפות הוויה של בדידות, נשיות, חיפוש אחר זהות מינית וקונפליקט פנימי ואת ההתפתחות בתפישה שלה את עצמה.

#alt
מתוך התערוכה "שחקנית ראשית"

עדי סֵנד הוא אדריכל ואמן, המציג בתערוכה את הקופסונים שיצר. הקופסונים של סנד הם יצורים קטנים שנקודת המוצא הגרפית שלהם היא הקופסה-ריבוע. הקופסונים פרצו את גבולות הריבוע והריבועיות, והפכו מצורה הנדסית מינימליסטית לייצור אנושי, קטן וחמוד, שמטייל ברחבי העיר, למעשה מטייל לאן שסנד מטייל אותו, דרך הגרפיטי.

בתערוכה "פופ כנעני" מכניס עדי סנד את הקופסונִים שלו, מרחובות תל אביב לקובייה הקטנה, לגלריה.


מתוך התערוכה "פופ כנעני"

תערוכות חדשות בגלריה גרוס - לפרטים נוספים


תגובות גולשים
הוסף תגובה +

(0 מדרגים)

דירוג הגולשים:

דרג את הכתבה

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5