אמנות

עדכנו אותנו




אסתטיקת הפוסט טראומה: התערוכה של אברהם אילת

יום חמישי 16 באוגוסט 2012 09:00 מאת: הילה שקולניק-ברנר, עכבר העיר

בתערוכה "זמנים אגורים: אספקלריה של חיזיון" מתייחס אילת לסרטן האלים שתקף אותו ולטראגיות הקיום האנושי



אברהם אילת, "ברירת מחדל"

פרסומת

רגע לפני הרטרוספקטיבה הגדולה שתיפתח לאברהם אילת במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, באוצרות גלעד אופיר, מוצגת בחלל מרחב לאמנות ביפו תערוכה מצומצמת של יצירותיו. אילת, אחד האמנים הייחודיים והמרתקים, מציג את "זמנים אגורים: אספקלריה של חיזיון" באוצרותה של ד"ר קציעה עלון, תערוכה המתמקדת בעבודות על נייר, מצע שתמיד היה המועדף עליו.

» "זמנים אגורים: אספקלריה של חיזיון" - לכל הפרטים

עלון כותבת כי אילת מציע לנו אסתטיקה מובחנת מאוד, את האסתטיקה של הפוסט טראומה. זו היא צורניות המתורגמת למערך סמלי נרחב, בעל נוכחות בכל רמה. ברובד הראשוני ביותר, מונכח מאבק האיתנים בין האמן לכוחה של הטראומה. דומה כי רק בכוח אדירים מצליח אילת לבקוע לוחות טקטוניים קשיחים ולהבקיע אל היצירה השלמה, המגיחה כ"מושלמת". כך אנו מביטים באספקלריה של חיזיון נורא הוד, גם כאשר מדובר ברישום "פשוט" לכאורה.

יצירותיו של אילת מבקשות "לאגור את הזמן" אנכית ואופקית גם יחד, לצרור אותו לכדי נקודה בזמן, נקודת ההתגברות, ה"ניצחון", אולם האירוע האמנותי המונכח בעבודה מסגיר תמיד את רגעי המאבק הקשים שקדמו לו. רגיסטרים על גבי רגיסטרים מציגים את הטראגיות של הקיום האנושי, ציורי מים וגואש מנציחים סצנות עימות יהודי־ערבי, עבודת גרפיט סמיכה יוצרת שכבתיות של עומק, סדרת עבודות מתייחסת לצילומי סי.טי של המוח ולסרטן האלים.

לדברי עלון, אנו חושבים על המונחים "סבך" או "חתחתים" כשאנו מתבוננים בעבודה של אילת. דבר אינו נראה כנשלף מן השרוול, קליל או נונשלנטי. דקדקנות, חיפוש, מטרה, קפדנות - אלו הן מילות המפתח התוחמות ומגדירות את האד הרגשי העולה מיצירותיו.

» אברהם אילת, "זמנים אגורים: אספקלריה של חיזיון", מרחב לאמנות, כיכר קדומים 8, יפו. עד 7.9.

 






תגיות: אברהם אילת, אברהם אילת - זמנים אגורים: אספקלריה של חיזיון, הילה שקולניק-ברנר

(0 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5