מוזיקה

עדכנו אותנו




ג'סטין ביבר, רק בן 16 וכבר שבר את השיא של הביטלס. תופעת עדר

יום רביעי 19 במאי 2010 09:20 מאת: ניר שחק, מוסף הארץ

גדודי מעריצות שמחכות בשדה התעופה, אלבומים ששוברים שיאי מכירות ואבטחה חסרת תקדים. זו לא ביטלמאניה, זו ביברמאניה. הדרך של ג'סטין ביבר, רק בן 16, לפסגת עולם הפופ



ג'סטין ביבר וכוכבים

פרסומת

בנותיו של נשיא ארצות הברית פגשו בשנה האחרונה מלכים, נשיאים וכוכבי קולנוע שעלו לרגל לוושינגטון כדי לפגוש את אביהם. אבל אף אחד לא ריגש את סשה ומליה אובמה כמו האורח שהזדמן בחג הפסחא האחרון לבית הלבן. ג'סטין ביבר, כוכב הפופ הגדול בעולם, הוזמן להופיע בקונצרט המסורתי במדשאה של משכן הנשיא וביצע את הלהיט הגדול שלו שכל אמריקה מזמזמת: "Baby". המעריצות הצווחניות שנדחסו מול הבמה לא בילבלו את הנער בן ה-16 ששב והפגין קול שעדיין לא התחלף וצעדי ריקוד שעלולים לגרום להתקף לב בקרב בנות 12. גם אמא מישל אובמה לא התאפקה ואחרי שהציגה את ביבר, ירדה למדשאה והחלה לרקוד עם בנותיה הנלהבות. "בעיקרון נסעתי לוושינגטון ועשיתי את הדבר הזה בפני הנשיא", אמר ביבר בנונשלנטיות לאם-טי-וי, "זה היה נהדר. אובמה מאוד קול ונחמד, ובסוף גם הצטלמתי איתו ועם המשפחה בחדר הסגלגל".

אז איך הילדון שהחל לשיר רק לפני ארבע שנים שמר על פאסון מול נשיא ארצות הברית? כנראה שזה מה שקורה למי ששובר שיאים של הביטלס עוד לפני שהוציא רישיון נהיגה. חוץ מזה, זו לא היתה ההופעה הראשונה שלו בבית הלבן. רק בחג המולד האחרון הוא השתתף במופע חגיגי שבמהלכו ביצע בפני הנשיא את "Someday At Christmas", שיר שביצע בעבר סטיבי וונדר, ילד הפלא של שנות השישים. הבנות של אובמה התמוגגו מאושר, אבל הנשיא כנראה לא העריך עדיין את הכוח האלקטורלי של ביבר ושיבש את שם משפחתו כשהציגו בפני הקהל. ביבר אמר בתגובה שהנשיא הוא לא קהל היעד שלו.



אפשר להבין את אובמה. ביבר של דצמבר 2009 היה עוד ילד פלא שהוציא אלבום בכורה (או ליתר דיוק אי-פי עם שבעה שירים). הרדיו אמנם התמלא בלהיטים שלו והאלבום נמכר היטב, אבל ביבר לא הצליח לכבוש את המצעדים הנחשבים. אף אחד לא האמין אז שתוך כמה חודשים הילד הקנדי עם השיער המושלם ישפיל את יוצאי "אמריקן איידול" ויעיף מצמרת המצעדים את אביו הרוחני, הזמר אשר.

מבקרים אולי חושבים שביבר הוא פניית פרסה חדה באבולוציה של המוזיקה, כזו שמחזירה אותה לימי להקות הבנים של הניינטיז, אבל הפריצה הגדולה שלו דווקא מבטאת את רוח התקופה. ביבר לא נבחר בקפידה מתוך אלפי דוגמנים מזמרים ואין לו אמא מטורללת שדחפה לו מיקרופון ליד בגיל שנתיים. הוא התגלה במקרה דרך האינטרנט, כמו אחת הלהקות הטובות של העשור, ארקטיק מאנקיז, מאנגליה. אבל בעוד החברים משפילד הושפעו מגל האינדי בתחילת שנות האלפיים, ביבר חלם להיות ג'סטין טימברלייק.

בייבי בום

הסיפור של ג'סטין ביבר מתחיל במשפחה חד הורית בקנדה. הוא נולד ב-1 במארס 94' בעיר סטרטפורד במחוז אונטריו, שעד הביברמאניה היתה מזוהה כמקום הולדתו של ריצ'רד מנואל, חבר להקת The Band, שהכירה לבוב דילן את הגיטרה החשמלית בשנות השישים. "גדלתי מתחת לקו העוני, ולא היו לי הרבה דברים שילדים אחרים קיבלו", סיפר ביבר בראיונות. "אני חושב שזה רק עשה אותי חזק יותר ובנה את האישיות שלי". לדבריו, בגיל צעיר הוא למד לבד לנגן בפסנתר, גיטרה, תופים וחצוצרה, ובגיל 12 החל לשיר. "אמא שלי נהגה להשמיע לי הרבה שירי רית'ם אנד בלוז, בעיקר של להקת Boys II Men. הייתי לוקח את הדיסק שלהם ומנסה לחקות את הדרך שבה הם שרו".

ב-2007 הוא נרשם לתחרות כישרונות מקומית והגיע למקום השני. בני המשפחה הגאים שגרים רחוק רצו לראות את הילד בפעולה, ואמו פטי החלה להעלות ליו-טיוב סרטונים שלו שר בסלון. הרפרטואר שלו הורכב משירי סול ורית'ם אנד בלוז שמאלציים מבית היוצר של ג'סטין טימברלייק, כריס בראון ואשר, ותוך זמן קצר הוא הפך לסנסציית יו-טיוב עם מיליוני צפיות.

חייו של הילד מסטרטפורד השתנו ביום שבו צייד הכישרונות, סקוט "סקוטר" בראון, שמע אותו ביו-טיוב. בראון, בעבר בכיר בלייבל So So Def, זיהה את הפוטנציאל והפך למנהל האישי של הטאלנט הצעיר. הוא הזמין את ביבר ואמו לאטלנטה במטרה לחתום על חוזה ואפילו סידר פגישה עם אשר, הזמר האהוב על ג'סטין. "סקוטר הסיע אותנו לאולפן באטלנטה ובמגרש החניה עמד אשר", שיחזר ביבר. "זו היתה הפעם הראשונה שיצאתי מקנדה ואמרתי לו שאני אוהב את השירים שלו ואם הוא רוצה שאני אשיר בשבילו. אבל הוא אמר לי 'לא, ילד. קר בחוץ. בוא ניכנס פנימה'".

ג'סטין המאוכזב חזר לקנדה מבלי שנערך לו אודישן, אבל כעבור שבוע קיבל כרטיס טיסה נוסף לאטלנטה, הפעם על חשבון אשר. מתברר שמאז פגישתם הראשונה נחשף אשר לסרטונים של ביבר באינטרנט והבין שהחמיץ הזדמנות להחתים בלייבל שלו את הכוכב הבא של אמריקה. הוא אירגן במהירות אודישן במהלכו הפגין ביבר ביטחון עצמי יוצא דופן כשהחליט לבצע בפניו דווקא את שירו "U Got It Bad" מ-2001. באמצע השיר הוא אפילו שאל את אשר: "אתה מתכוון לשיר איתי או לא?" האודישן הסתיים במחיאות כפיים של אשר ובשישה מיליון צפיות ביו-טיוב. אשר הציע לביבר חוזה בלייבל שלו, אבל הילד הקנדי לא מיהר לחתום, כי "גם ג'סטין טימברלייק קבע להיפגש איתי, אבל בסופו של דבר העסקה שהציע אשר היתה משתלמת יותר. עד היום אני מזכיר לו איך הוא ניפנף אותי בפגישה הראשונה שלנו".


ג'סטין ביבר עם עוד כוכבת

באוקטובר 2008 חתם ביבר בלייבל של אשר ובחברת התקליטים דף ג'אם. הוא עבר יחד עם אמו לאטלנטה ומיטב המוחות בתעשיית המוזיקה החלו לרקוח עבורו את השירים המתאימים והלוק הנכון. בין האנשים שגויסו למשימה היה גם טריקי סטיוארט, האיש שהפיק להיטים לביונסה ולריהאנה, שאותה ביבר מעריץ ומאוחר יותר אף הזמין לדייט. ריהאנה סירבה.

באפריל 2009, זמן קצר לאחר שסיים להקליט עם ביבר את סינגל הבכורה שלו, "One Time", הציג אשר את ילד הפלא בפני עיתונאים במלון בהוליווד. ביבר הפגין את שליטתו בגיטרה, אורגן וכלי הקשה וסיפר כי הוא מתופף מגיל שנתיים. "אפשר להגיד שבורכתי בכישרון", סיכם ג'סטין את מפגן הכוח הראשון בפני התקשורת. לאחר שלושה חודשים יצא הסינגל הראשון ואחריו שוחררו עוד להיטים על אהבות נעורים שהפכו את ביבר לממתק הרשמי של קיץ 2009.

מפגן הכוח הבא של ביבר כבר לא היה בשליטתו. בנובמבר 2009 יצא אלבום הבכורה שלו "My World", שהורכב רק משבעה שירים ששילבו רית'ם אנד בלוז עם פופ אלקטרוני. במסגרת קידום האלבום ביבר היה אמור להתייצב למפגש מעריצות בקניון בניו יורק. עוד לפני שהגיע למקום, המשטרה התקשתה להתמודד עם הקהל שהורכב מכ-3,000 ילדות היסטריות, והשוטרים הבינו שרק דבר אחד ימנע אסון: הודעת טוויטר של ג'סטין ביבר על ביטול האירוע. אבל בדיוק באותו רגע כתב ביבר בחשבון הטוויטר שלו שהוא בדרכו לקניון ומצפה בקוצר רוח לחלק חתימות. המעריצות קיבלו את העדכון ישירות לאייפונים שלהן, והמשטרה איבדה שליטה.

חברת התקליטים קיבלה הוראה לשלוח הודעת טוויטר מיידית על ביטול מפגש המעריצים, אבל רק לאחר שעה יצאה הודעה כזו. בינתיים נפצעו קל שלוש מעריצות. בתגובה, עצרה המשטרה בכיר בחברת התקליטים שסיפר כי ביקש מסקוטר בראון, המנהל האישי של ביבר, לשלוח את ההודעה. בראון נעצר אף הוא, והסביר לשוטרים שההודעה לא נשלחה בזמן אמת מכיוון שהוא לא היה בקרבת מחשב. המשטרה לא השתכנעה והוא הואשם בסיכון חיי אדם. לקראת משפטו הודיע לאחרונה ביבר כי הוא תומך במנהלו: "ההחלטות שקיבל באותו יום נועדו להגן על ביטחוני ועל ביטחון מעריצי. אני אסיר תודה שאדם כמו סקוטר משגיח עלי".

חודשיים אחרי שהוציא את אלבום הבכורה שלו, שיחררו המנהלים של ביבר את שירו החדש "Baby" שזכה מאז ליותר מ-130 מיליון צפיות ביו-טיוב. הפעם הילד של השכן שיתף פעולה עם הראפר לודאקריס, שבדרך כלל שר טקסטים בוטים עד אלימים. "חשבתי הרבה איך אצליח להיכנס לשיר של ילד בן 15 ששברו לו את הלב", סיפר לודאקריס לאם-טי-וי על שיתוף הפעולה המוזר, "עד שהתחלתי להיזכר בתקופת הילדות שלי, והשאר היסטוריה". הלהיט החדש הגיע למקום השלישי במצעד האמריקאי, והפך את ביבר באופן רשמי לסנסציית הפופ הגדולה בארצות הברית.

מאז הוא כבר כיכב במערכון של "סאטרדיי נייט לייב", שבו טינה פיי משחקת מורה שמתאהבת בתלמיד המוצלח שלה, הוא הוזמן לחלוק כבוד ללהקת בון-ג'ובי בטקס הגראמי האחרון (ומשום מה הצליח להתבלבל בין שם הלהקה לביונסה), וכשנבחרת הכוכבים של ארצות הברית הקליטה מחדש את השיר "We Are The World" למען נפגעי רעידת האדמה בהאיטי, ביבר נבחר לפתוח את השיר, עם כל הכבוד לכוכבים כמו סלין דיון, בריאן ווילסון ולהקת בלק אייד פיז.

המהלך המבריק בקריירה של ג'סטין ביבר אירע לפני כחודשיים כשאלבומו השני, "My World 2.0", יצא, וזינק מיד למקום הראשון במצעד האמריקאי. אז התברר שמנהליו של ביבר החליטו לחלק את אלבום הבכורה לשני אלבומים קצרים כדי לגרוף יותר רווחים. ההחלטה הזאת השתלמה בגדול; לא רק שביבר הפך לאמן הצעיר המצליח ביותר במצעד מכירות האלבומים האמריקאי מאז סטיבי וונדר, הוא גם רשם שיא נוסף שהיה שייך לביטלס. בשבוע השני לצאתו של האלבום, הוא הצליח למכור יותר עותקים מאשר בשבוע הראשון, למרות שירד שלב אחד במצעד. בהמשך שב האלבום למקום הראשון והדיח ממנו את אשר, מורו ורבו של ביבר. אם זה לא מספיק, הבאזז העצום סביבו הגביר את מכירות אלבומו הראשון וקידם אותו למקום החמישי במצעד.

המנהלים החליטו לסחוט את הלימון עד הסוף, והוציאו מהדורה מיוחדת: שני המיני-אלבומים של ביבר באלבום אחד שנקרא, איך לא, "My Worlds". המכירות חצו את קו הארבעה מיליון, ביבר זכה לאלבומי פלטינה וזהב ברחבי העולם, והביברמאניה הגיעה לשיאה. ההשוואות לביטלמאניה תפסו תאוצה לאחר שג'סטין התלונן שהוא לא מסוגל לשמוע את עצמו שר בהופעות בגלל צעקות המעריצות. "לפני כמה זמן הופעתי בפני 75 אלף אנשים", סיפר ביבר. "בסוף ההופעה שאלתי את החברים שלי איך הייתי, והם ענו שאין להם מושג. גם הם לא הצליחו לשמוע כלום מרוב צעקות".

ביבר הזכוכית

ההיסטריה סביב ביבר חוצה יבשות. רק לפני כשבועיים בוטל מופע שלו בסידני שבאוסטרליה. זה קרה במהלך משמרת לילה שהציבו כ-5,000 מעריצות (שמכונות Beliebers) באזור המופע כדי לתפוס מקומות טובים למחרת. בשלוש לפנות בוקר דיווחה המשטרה על מהומה; שמונה מעריצות נמחצו, התעלפו ונזקקו לטיפול רפואי.

ביבר המשיך לניו זילנד, שם המתינו לו בשדה התעופה מאות מעריצות נרגשות. זה לא חריג עבורו, אך הפעם הן הצליחו לפרוץ את הטבעת המשטרתית סביבו, להפיל את אמו על הרצפה ולגנוב לו את הכובע. "בחייכם אנשים, אם תמשיכו לדחוף כל הזמן, אנשי האבטחה לא ירשו לי לחלק חתימות ולהצטלם איתכם", כתב ביבר למעריציו לאחר התקרית. "בואו נשמור על כמה כללי בטיחות בשביל שנוכל לעשות כיף".

במקביל, ביבר קיבל דרישת כופר. אמה הירו, בת 17, שגנבה את הכובע שלו, כתבה בטוויטר כי היא תשיב אותו תמורת חיבוק. כדי להוכיח שהיא רצינית, היא פירסמה תמונה שלה עם הכובע החטוף. "אני יודעת שבפועל גנבתי לו את הכובע", כתבה אמה, "אבל הוא סלבריטי. זה מה שקורה כשאתה אדם מפורסם, זאת עסקת חבילה. לא התכוונתי להכעיס אותו, אני רק רוצה חיבוק". אחרי לילה ארוך שבו ישנה עם הכובע במיטתה, החליטה אמה להחזירו למנהליו של ביבר (ולא זכתה לחיבוק), והטמינה בתוכו פתק עם מספר הטלפון שלה, וכתובות מייל וטוויטר ליצירת קשר. ביבר טרם התקשר. המשטרה עדיין שוקלת אם להעמידה לדין, ומנהליו של ביבר דנים באפשרות שמעתה הוא יופיע מאחורי זכוכית כדי למנוע פגיעה בנכס היקר ביותר כיום בעולם המוזיקה.

אז מה סוד קסמו של ג'סטין ביבר? כן, הוא שר כמו מלאך, יש לו סיפור סינדרלה קלאסי והוא חמוד להפליא. או כמו שטינה פיי הגדירה אותו ב"סאטרדי נייט לייב": "להסתכל עליו מחייך זה כמו להביט בארנב קטן מריח פרח". מצד שני, המוזיקה שלו סינתטית, אין שום הבדל בין שני אלבומיו הסכריניים, וברגע שהקול שלו יתחלף עלול ביבר לגלות שהוא כבר לא אטרקטיבי עבור המפיקים שמטפחים אותו. לאחרונה הוא אפילו הודה שהקול שלו מתחיל להשתנות ומאלץ אותו לשיר את להיטיו אחרת בהופעות חיות. "אני יכול לגדול כאמן, וגם המעריצים שלי יגדלו יחד איתי", התגונן ביבר. "גם אנשים מבוגרים יכולים להעריך את המוזיקה שלי כי אני חושף את הלב ולא נשמע נדוש".

בנוגע לטענה שבלדות ילדותיות או שירי ריקודים טיפשיים לא יעבדו לנצח, ענה ביבר: "יש לי הרבה שירים שלא עוסקים באהבה אלא בנושאים אחרים שבני נוער יכולים להזדהות עמם, כמו הגירושים של הורי. יש הרבה אמנים צעירים ששרים לילדים שהעולם מושלם, ואני לא כזה. השירים שלי עוסקים בעולם לא מושלם שפשוט צריך להוציא ממנו את המיטב". ואכן, ביבר מקפיד להיות מעורב בתהליך כתיבת השירים שלו. לפחות כך הוא מעיד. הקרדיט שלו אמנם מופיע במרבית שיריו, אבל הוא נבלע בין שמותיהם של כותבים ומפיקים מנוסים ממנו, שככל הנראה תרומתם היתה חשובה יותר.

אפשר גם לבטל את תופעת ביבר כמקרה נוסף של ילד יפה תואר שהתמזל מזלו, ובמקרה נשלף מאוקיינוס היו-טיוב. אחרי הכל, ביבר כבש את אמריקה לאחר שכוכבי הילדים הקודמים שלה התחרפנו או פשוט התבגרו. אף אחד לא באמת שכח את ההתערטלות של כוכבת הסדרה "האנה מונטנה", מיילי סיירוס, בשער "ואניטי פייר". ובאופן כללי, השליטה של אולפני דיסני על שוק הילדים עומדת בסכנה מאז שהכוכב הבלתי מעורער שלהם, זאק אפרון, חצה את גיל 20. אפילו סדרת הסרטים והפסקולים "היי סקול מיוזיקל" שהיתה ביצת הזהב של דיסני, התפוגגה ונראית לא רלוונטית לעומת הסדרה המוזיקלית "Glee" (שהפסקול שלה הדיח את ביבר לפני כשבועיים מראשות המצעד).

ביבר נכנס בהצלחה לתוך הוואקום הזה, והוא לא מתכוון לחזור על הטעויות של ילדי פלא אחרים. בניגוד למייקל ג'קסון, אצלו לא תמצאו מחוות ל"מכונת הסקס" ג'יימס בראון או שלדים בארון המשפחתי. בינתיים. הוא גם לא יפציץ אתכם ברמיזות מיניות בוטות כמו בריטני ספירס. ובאופן כללי, אל תצפו ממנו לקלל, לעשן, להצטלם בצורה פרובוקטיבית או לנטוש את בית הספר. "יש לי ממוצע ציונים מעולה, ואני מתכנן ללכת לקולג' כדי להפוך לאדם טוב יותר", זו המנטרה שעליה חוזר ילד הטפלון. אולי זה גם סוד הצלחתו, או לפחות הסבר לשוק הבלתי מתכלה של מעריציו.


לא יפציץ אתכם ברמיזות מיניות בוטות כמו בריטני ספירס

התדמית הנקייה והתמימה של ביבר הפכה אותו לכוכב של ילדות לבנות שההורים שלהן לעולם לא ירשו להן להכניס הביתה דיסק של לודאקריס. לכן, בפופ האמריקאי ב-2010 שנשלט ברובו על ידי אמנים שחורים, ביבר הוא מכרה זהב. פיצוח של השיטה. תגובת הנגד השחורה-לבנה לכוכבים של דיסני. אמו יכולה להתראיין לערוצים דתיים ולספר על האמונה החזקה שלה ושל בנה במלכות שמים, בזמן שהמוחות מאחורי כמה מהשירים הסליזיים של העשור האחרון שוקדים על להיטו הבא. הפטרונים החדשים שלו יתפארו בעיתונים במספר הנשים שהשכיבו, בזמן שביבר יספר ל"סאן" האנגלי: ''אני רק ילד רגיל שמכין טוסט גבינה מעולה, מחבב בנות וחייב לעשות שיעורי בית". לעזאזל, אפילו כשמראיין ניו-זילנדי ישאל אותו אם זה נכון שפירוש השם ביבר בגרמנית הוא כדורסל וג'סטין יענה לו: "מה זה גרמנית?" הוא ייצא מזה בשלום בזכות חיוך ממיס אחד.

התמימות של ביבר פשוט שובת לב. לאחרונה הוא הגיע ליפן כדי לקדם את אלבומו, שכמובן כבש את המצעד היפני. "תמיד חשבתי שיפן מלאה רק בסושי ונינג'ות", אמר. "עכשיו אני מבין שזה מקום נחמד עם אנשים נחמדים". כשנשאל על חיי האהבה שלו מיהר ביבר להסביר שאין לו זמן למערכת יחסים בגלל לוח הזמנים הצפוף של הופעותיו. כאשר הצלחתו החלה להעמיד באור מביך את "אמריקן איידול", יצרנית הכוכבים הגדולה באמריקה, התייצב ביבר להופעת אורח בתוכנית ואפילו אמר ששקל להתחרות בה אך היה צעיר מכדי להירשם כמועמד.

אותה נאיביות מתוקה מאפשרת לביבר לעדכן מדי יום את הטוויטר בפקודות חדשות לצבא המעריצות שלו, מבלי שאף אחד יאשים אותו בניצול, התמסחרות או סתם טעם רע. כך לדוגמה הוא דוחק במעריצותיו לרכוש את אלבומיו ולקדם אותם במצעדים, ומקפיד לציין שזו מטרה של "כולנו" כדי "להפוך את החלום שלי למציאות".

אבל לא כולם בתעשיית המוזיקה מיהרו להפוך למעריצות חרופות. דיימון אלברן, מנהיג הלהקות בלר והגורילאז, העדיף להתייחס לביבר רק כאל תסרוקת מוצלחת. הזמרת Ke$ha כינתה אותו "תינוק קטן שאני רוצה לדחוף בעגלה על הבמה", אבל מיהרה להתנצל ואף הופיעה לצדו בטקס הגראמי. גם לילי אלן ניסתה לפתוח חזית נגדו ושיגרה לעברו קללות גסות בטוויטר. מאוחר יותר ביבר הגיע לאנגליה ונשאל מה דעתו על הדברים שכתבה אלן. הוא ענה בחיוך מתנצל: "מי זאת לילי אלן?" הזמרת האנגלייה הבינה. "אני מתה על 'Baby' של ג'סטין ביבר ומדפיסה את המלים של השיר", כתבה מאוחר יותר בטוויטר. "אחר כך אני מתכוונת לשיר אותו ולרקוד במשרד שלי".

בכל מקרה, לילי אלן היא לא כוס השוקו של ביבר שנוהג לשתף את העולם בהתאהבויות החדשות שלו. אחרי הסירוב שקיבל מריהאנה הוא סיפר שלבו נשבר ביום שבו ביונסה נישאה לג'יי-זי. השניים נפגשו בטקס הגראמי האחרון וג'סטין סיפר ש"זה היה מדהים לדבר איתה. הייתי מתוח, אבל הספקתי להגיד לה שהיא נראית מצוין. בעצם, היא סופר לוהטת".

אחר כך המשיך ביבר לספר לעיתונאים על אהבתו לקים קרדשיאן, בייב אמריקאית שהתפרסמה בעקבות ביצועיה בקלטת סקס עם ראפר בינוני. השניים נפגשו לפני כעשרה ימים בארוחה המסורתית לעיתונאי הבית הלבן (וכן, זו היתה כבר הפעם השלישית של ביבר בבית הנשיא). קרדשיאן מיהרה לפרסם את התמונה המשותפת שלהם בטוויטר שלה וציינה שנפלה בשיגעון הביבר (באנגלית זה נשמע כמובן טוב יותר, Bieber Fever). הזמר, שצעיר ממנה ב-13 שנה, מיהר לכתוב בתגובה שהיא החברה החדשה שלו. המעריצות לא הבינו את הבדיחה, ושיגרו דרך האינטרנט איומי רצח לקרדשיאן. ביבר נאלץ להתערב: "ליידיז, תירגעו", כתב בטוויטר, "קים היא חברה. אמנם חברה מאוד סקסית אבל רק חברה. אין צורך באיומים".

בינתיים ביבר ממשיך לערוך הופעות קצרות במקומות אקזוטיים ברחבי העולם. הוא מקפיד לדווח על מסעותיו בהתרגשות ילדותית, בין אם מדובר בהתלהבות מספא שממוקם בתוך שדה התעופה של סידני, או מקפיצת בנג'י בניו זילנד. בחודש יוני הוא יפתח בסיבוב הופעות בארצות הברית, ובהתחשב בעובדה ששני אלבומיו עדיין ממוקמים בצמרת המצעד האמריקאי, סביר להניח שההיסטריה העולמית סביבו היא רק חזרה גנרלית לקיץ הקרוב.*

העסקת קטינים


עוד כמה ילדי פלא שנכנסו לחיינו

סטיבי וונדר

רקע: סטיבלאנד ג'דקינס, עיוור מלידה, למד לנגן בפסנתר, תופים ומפוחית עד גיל תשע. קריירת השירה שלו התחילה במקהלה בכנסייה בדטרויט.

הפריצה: חבר להקת המירקלס שמע אותו במקרה מופיע בפני חברים ב-61', ואירגן לו אודישן בחברת מוטאון. נשיא החברה החתים אותו מיד ושינה את שמו לליטל סטיבי וונדר. אלבומו הראשון יצא כעבור שנה, כשהיה בן 11, וכלל גם שירים שכתב בעצמו.

הסוף: וונדר נטש את מוטאון ויצא לדרך חדשה בגיל 21 כשהוא מגדיר מחדש את הרית'ם אנד בלוז האמריקאי בשנות ה-70, זוכה להצלחה מסחרית אדירה בשנות ה-80 ובדרך גורף 28 פרסי גראמי.

מייקל ג'קסון

רקע: בגיל חמש הצטרף לאחיו הבוגרים בהרכב "הג'קסונים" שהקים אביהם בעיר גארי, אינדיאנה. האחים הופיעו במועדונים באזור, כולל במועדוני חשפנות.

הפריצה: חברת מוטאון החתימה את הלהקה ב-68' לאחר שג'קסון בן העשר הפך לזמר הראשי שלה. חמישיית ג'קסון הפכה לתופעת פופ בתחילת שנות ה-70, ובמוטאון עודדו את מייקל לפתוח בקריירת סולו. ב-72' כבר היה לו סינגל במקום הראשון בארצות הברית.

הסוף: החמישייה התפרקה ב-82', וג'קסון הפך לאחד מכוכבי הפופ הגדולים והמוזרים בהיסטוריה, הוא מת מדום לב לפני כשנה.


עוד ילד פלא. מייקל ג'קסון

ניקה קוסטה

רקע: נולדה למשפחת אצולה מוזיקלית. אביה היה המפיק הידוע דון קוסטה, הסנדק שלה היה פרנק סינטרה, והיא גדלה כשמסביבה אגדות כמו סמי דיוויס ג'וניור וקווינסי ג'ונס. בגיל חמש כבר הקליטה והופיעה עם הזמר דון הו.

הפריצה: כשאביה התכונן להקליט אלבום שירי ביטלס בעיבודים מיוחדים, חברים הציעו לו קונספט מהפכני: להופיע עם בתו בת התשע. השלב הבא היה אלבום עבורה, שבמרכזו הלהיט "On My Own". היא הפכה לכוכבת בינלאומית ב-81' ובאותה שנה הופיעה עם סינטרה בבית הלבן.

הסוף: זמן קצר לאחר שהוציאה את אלבומה השני ב-83', מת אביה מהתקף לב. קוסטה המשיכה להופיע, ולמעשה היא ממשיכה להוציא אלבומים, אך לא הצליחה לשחזר את תהילת העבר.

הנסון

רקע: שלושה אחים מטולסה, אוקלהומה, שנהגו לשיר מסביב לשולחן האוכל בביתם עד שהחליטו להקים להקה ברוח הג'קסונים. חמש חברות תקליטים סירבו להחתים אותם.

הפריצה: לאחר שהוציאו לבדם את השיר "MMMBop", לא ניתן היה להתעלם מהם. חברת התקליטים מרקורי מיהרה להחתימם וב-97' יצא האלבום ראשון, ו"MMMBop" הפך להמנון של אותו קיץ. הגיטריסט אייזיק היה אז בן 16, הזמר טיילור בן 13 והמתופף זאק בן 11.

הסוף: אלבומם השני יצא רק ב-2000, ועד אז הנוער האמריקאי כבר שכח מהם ועבר לבריטני ספירס. הלהקה ממשיכה להופיע ולהקליט ודווקא זוכה להערכת המבקרים, אבל את אף אחד כבר לא מטרידה השאלה הפופולרית ביותר ב-97': האם טיילור הוא בן או בת?

בריטני ספירס

רקע: נולדה בלואיזיאנה להורים שחלמו על בת כוכבת. ב-93', בגיל שמונה, נשלחה ללמוד שירה וריקוד בניו יורק, וכעבור שלוש שנות לימוד מפרכות הצטרפה לתוכנית "מועדון מיקי מאוס", שם פגשה זאטוטים כמו ג'סטין טימברלייק וכריסטינה אגילרה.

הפריצה: בגיל 15, לאחר שהתוכנית ירדה, ניגשה ספירס לאודישנים בחברות תקליטים עד שזכתה בחוזה והחלה לעבוד עם המפיקים שעבדו עם הרכבים כמו אייס אוף בייס ובקסטריט בויז. הם היו אחראים גם לאלבומה הראשון שיצא ב-98' והפך אותה לפאם פטאל בת 17.

הסוף: אחרי שהפסידה את המשמורת על ילדיה ונכנסה ויצאה ממכוני גמילה, הקריירה של ספירס כמעט חוסלה. שני קאמבקים הוכיחו שגם אחרי 20 שנה בעסק, בריטני היא עדיין נסיכת הפופ.





תגיות: בריטני ספירס, ג'סטין ביבר, הנסון, מייקל ג'קסון, ניקה קוסטה, ניר שחק, סטיבי וונדר

(12 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5