לילה

עדכנו אותנו




מפציצים: עמוד הפייסבוק Israel Loves Iran מנסה להרים קמפיין חוצות

יום שישי 31 באוגוסט 2012 08:00 מאת: אודיה גנור, עכבר העיר

עמוד הפייסבוק מנסה לגייס 150 אלף דולר מהגולשים לקמפיין ברחובות תל אביב



פרסומת

עמוד הפייסבוק Israel Loves Iran צבר בחודשים האחרונים קרוב ל־80 אלף לייקים. העמוד מאפשר לגולשים מהארץ, מאיראן ומכל מקום אחר בעולם להעלות תמונות של עצמם עם הכיתוב “Iranians we love you, we will never bomb your country”, תוך העברת מסר של שלום והתנגדות נחרצת למלחמה בין הארצות. כעת החליט העמוד לצאת במסע גיוס כספים במטרה לפרסם קמפיין חוצות של הדימויים ברחבי תל אביב. 

דרך אתר איסוף התרומות אינדיגוגו מנסה רוני אדרי, יוצר העמוד ומעצב גרפי תל אביבי, לגייס סכום של 150 אלף דולר למטרת הדפסת כרזות ורכישת שטח פרסום בעיר. הפעם תחת הסיסמה “Not ready to die in your war”, שמופיעה אף היא תחת תמונותיהם של אנשים אמיתיים ברחבי העולם.

“כשהעליתי את התמונה הראשונה בדף האישי שלי, הוא פשוט קרס בעקבות פניות - של ישראלים ואיראנים - ואז פתחנו את העמוד הנוכחי”, הוא מספר, “המטרה של קמפיין החוצות היא לפנות לממשלות שלנו ולהראות את הפנים של התושבים. במדיה הפורמלית אנחנו בעיקר שומעים דיבורים על מלחמה, והרצון הוא להראות שלתושבים עצמם, בניגוד לממשלות שלהם, אין שום רצון כזה. השוני הפעם, בניגוד לפוסטרים הראשונים, הוא שהמון איראנים יצאו מהארון והתחילו לחשוף את הפנים שלהם ולשים את התמונות שלהם בפוסטר, כשבעבר היה המון פחד, ואיראנים נמנעו מלשלוח תמונה או לעשות לייק לדף”. 

למרות הפופולריות הגדולה של דף הפייסבוק, שזוכה לשני מיליון מבקרים מדי שבוע, אדרי רואה חשיבות עצומה בהצבת השלטים ברחוב. “הרחוב הישראלי לא חשוף לתופעה של הדף כמו קהילת הפייסבוק”, הוא אומר, “אנחנו מקווים להשיג את הסכום המקסימלי שיאפשר לנו קמפיין של שלטים על תחנות אוטובוס, שבהן המפגש עם הדמות האנושית הוא פנים אל פנים. בתחנות יש מקום לשני שלטים, והמטרה היא להציב שלט אחד עם ישראלי ושלט אחד עם איראני”.

אדרי מציין כי דווקא התגובות של התקשורת והקהל בחו”ל כלפי פעילות העמוד אוהדות יותר. “קל לי יותר להשיג אייטם ב־CNN מאשר בתוכנית בוקר בארץ”, הוא מספר, “גם הרחוב הישראלי ספקן וציני. יש גם הרבה אדישות לעצם האפשרות של המלחמה. הישראלי הממוצע, אפילו בזמן שהטיל יהיה באוויר, יישב בבית הקפה ויריב על עומק הקצף בהפוך שלו”.


מפגש עם הדמות האנושית פנים אל פנים בתחנת אוטובוס (צילום: רוני אדרי)

נכון לכתיבת שורות אלו גויסו פחות מ־4,000 דולר, ותאריך היעד לגיוס התרומות הוא 22 בספטמבר. אדרי חושש כי לא יצליח לגייס את הסכום המדובר בפרק הזמן שהוקצב לו. ניסיון לגייס תרומות מגופים גדולים יותר או מסלבריטאים נתקל עד כה בסירוב. “אני פונה לסלבס שונים בחו”ל, והתגובות הן ‘איזה יופי, אבל אנחנו לא רוצים את הפנים שלנו על זה’”, הוא נאנח, “אבל כל אדם פרטי שיתרום סכום גדול נשמח לשים את התמונה שלו בשלטים”.





תגיות: אודיה גנור

(6 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5