הקאמבק של שינקין: עשרות עסקים חדשים בדרך

יום שישי 13 ביולי 2012 12:00 מאת: אודיה גנור, עכבר העיר

מספרה, מכון כושר, בית מרקחת, מרכז לייצור כובעים, חנות מגנטים ואפילו בית ספר לבישול - האם שינקין יחזור להיות מעצמה מסחרית?


שינקין המשופץ (צילום: אורן זיו)

פרסומת

רגע לפני סוף השיפוצים בשינקין, והרחוב פורח. אחרי תקופה קשה של עבודות, שכללו את חסימת הרחוב ובאופן טבעי ירידה משמעותית בתנועה אליו, מנצלים בעלי עסקים רבים את המומנטום: באחרונה נפתחו לאורך שינקין קרוב ל־15 חנויות חדשות, חלקן ממש בימים האחרונים. מהעירייה נמסר כי באגף לרישוי עסקים אושרו 49 בקשות לעסקים חדשים ברחוב ו־22 עסקים נוספים טרם אושרו.

בעסקים העתידים להיפתח: מספרה, מכון כושר, בית מרקחת, מרכז לייצור כובעים, מכבסות וחנויות מזון. כמו כן ייפתחו נותני שירותים שונים כגון מעבדה לשיניים, בית דפוס, תיקון מכשירי אלקטרוניקה ועוד. רוב החנויות שנפתחו עד כה הן בתחום האופנה, בדגש על מעצבים מקומיים ועסקי יבוא קטנים ופחות על רשתות גדולות, והן כוללות גם שלוש חנויות לבגדי גברים, חנות לבגדי תינוקות וחנות שמוכרת רק מגנטים - ממגנטת. כמו כן נפתח בית ספר חדש לבישול- מטבחי.

בעלי העסקים החדשים אופטימיים לגבי השתקמות הרחוב, ומשתוקקים שהמדרחוב המתוכנן בו כבר יחל לפעול. “הוותיקים כאן אומרים שלעומת השנה שעברה העסקים חלשים, אבל מאחר שלנו יש ציפיות נמוכות יותר אנחנו מרוצים”, אומרת הלן דוקט, שפתחה עם בעלה חנות תכשיטים בעיצובם בתחילת הרחוב, “פתחנו בשינקין כי המותג הזה עדיין משמעותי”.

קובי בן ישי, מנהל חנות בגדי גברים חדשה, לה קוק, מאמין ששינקין יתחזק מסחרית. “למרות שהרבה מבכים את השינוי באופי של הרחוב, מרחוב תל אביבי בוהמייני לרחוב שמגיעים אליו יותר קונים מהפריפריה, זה דווקא חיובי מאוד לחנויות”, הוא אומר, “בסופו של דבר התל אביבים לא קונים פה, ומי שמהווה את הקהל הגדול מבחינת כוח קנייה הם אותם המבקרים מחוץ לעיר. הדבר המשמעותי עכשיו הוא שהמדרחוב ייפתח בהקדם, בימי הקיץ שבהם אנשים יוצאים”.

#alt 
כל רחוב צריך מגנטים. החנות ממגנטת (צילום: רון גרנות)

אחרים מקווים שדווקא ריבוי החנויות שבהן סחורה של מעצבים ישראלים תצליח להחזיר לרחוב צביון ייחודי. “בשנים האחרונות, עם הכניסה של המותגים והרשתות המסחריות הגדולות, שינקין ירד, ואני מקווה שהחנויות הייחודיות החדשות ישנו את זה”, אומר יובל אברמוביץ, בעל חנות המגנטים. אברמוביץ ובעליהם של 12 עסקים נוספים התאגדו במטרה ליזום יחד אירועים שקשורים ברחוב. “אנחנו מתכוונים לשכור מישהו שיעשה עבורנו קמפיין יחסי ציבור לרגל פתיחת שינקין, ולא מחכים רק להכרזה ולפעילות של העירייה”, הוא אומר, “בקרוב נפנה לעסקים נוספים בהצעה שיצטרפו אלינו, ובהמשך אולי נחשוב על מבצעים משותפים לכמה חנויות, ונעבוד גם בשיתוף פעולה מאורגן מול העירייה”.

בעירייה מעדכנים כי הם לא מתכוונים להיות פסיביים: “לקראת סיום השיפוץ, באוקטובר, תיערך העירייה לפרסום ולקידום הרחוב המשופץ והמחודש”, מסרו.


תגיות: אודיה גנור
תגובות גולשים
הוסף תגובה +

(4 מדרגים)

דירוג הגולשים:

דרג את הכתבה

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5