לילה

עדכנו אותנו




החוליה החסרה: האפליקציות משתלטות על חיי הלילה

יום ראשון 03 ביוני 2012 07:00 מאת: לירי הלפרין, עכבר העיר

אחרי שהבליינים מאסו בפלאיירים, באס.אם.אסים ובאיוונטים, יחצני הלילה שולפים את כלי השיווק הבא: אפליקציות



הסעודה הסלולרית האחרונה. מועדון היאיא

(צילום: אורן זיו)

פרסומת

תחילה היו רק פלאיירים ופוסטרים, לאחר מכן הגיעו האס.אם.אסים הקבוצתיים ואז היחצנות האגרסיבית בפייסבוק והסרטונים הוויראליים ביוטיוב. כעת, אנו עדים לתחילתו של עידן חדש באבולוציה של שיווק חיי הלילה: האפליקציות. מדובר בשרביט החדש של יחצן המסיבות.

אחד מחלוצי התחום, לפחות בתל אביב, הוא מועדון הדיזינגוף, שיצא עם אפליקציה בשם Dizi Tapper בתחילת השנה. מדובר למעשה במשחק שבו המשתמש משחק אותה הברמן של המקום: אנשים יושבים ומחכים למשקאות בבר וצריך להביא להם את הבירה כמה שיותר מהר, אחרת הם מאבדים את הסבלנות. המשחק הכביכול פשוט הזה הוא עניין די ממכר, וכמובן שהוא ממותג מכף רגל ועד ראש במועדון הדיזינגוף, ובכל שלב ניתן לחזור ולקבל פרטים על המועדון.

אפשר להזמין אותך לדרינק וירטואלי?


“יש סיבה שקוראים לזה ‘חיי לילה’ ולא רק ‘לילה’”, מסביר יוזם האפליקציה, רונן מניפז, הבעלים של המועדונים דיזינגוף ויאיא וסמנכ”ל קריאייטיב בחברת הפרסום AndromediA, שרבים מעובדיה הם יחצנים מובילים בחיי הלילה. “תחום הבילוי הוא נתח מהותי מחיינו ולכן יש צורך למחשבה יותר מעמיקה מזו שהיינו נותנים באייטיז למסיבות”, הוא מוסיף ונותן טיזר: “הדבר הבא שעליו אנחנו עובדים הוא שילוב אינטראקטיבי של החברים באונליין, לשם יצירת שיח באופליין בזמן אמת במועדון. כולם רוצים לדעת איך אפשר להכיר את הבחור או הבחורה שמולך, ואנחנו נמפה עבור הבליין את המסלול לקשר”. לפי מניפז, זו האפליקציה שאולי סוף סוף תחליף את הליין הנדוש, “אפשר להזמין אותך למשקה?”.   


דור העתיד. הדיזינגוף וה-Dizi Tapper (צילום באדיבות המקום) 

TLV scene היא אפליקציה שיצאה לשוק בחודש האחרון, הממפה את כל מסיבות הגייז בעיר. בנוסף היא מעניקה כניסה ומשקה ראשון חינם לחלק מהמקומות, הסבר קצר על הליין ומי מסובב תקליטים על העמדה. בעתיד האפליקציה תספר לכם איפה החברים שלכם מסתובבים ותאפשר לכם לקבוע איתם בצ’אט קבוצתי ולגלות מסיבות שלא תמיד משקיעות ביח”צ.

“הרעיון התחיל בפסח שעבר”, מספר גיא לייטרסדורף, מפתח האפליקציה, “כקצין בצה”ל יצאתי לחופשה ובתור אחד שרק יצא מהארון לא ידעתי מה האפשרויות שלי להכיר אנשים. הקמתי דף פייסבוק ובו אנשים עזרו לי ושיתפו במסיבות. בחודשים האחרונים החלטתי ליצור אפליקציה לסלולר על רעיון דומה רק משופר. להפתעתי גיליתי שדווקא בעלי המועדונים הסטרייטים היו צמאים לאפליקציה כזו הרבה יותר מהגייז”. ביוני הוא אכן ישיק גם גרסה כזו. לדבריו, אנשים כבר לא אוהבים לראות אירועים בפייסבוק ונוטים להתעלם מאיוונטים. “האפליקציות הן תרבות בילוי חדשה”, הוא מסכם. 

מחשבון, קופונים וכרטיס אשראי


בכל יום נוספות עוד אפליקציות שקשורות לחיי הלילה ויושבות ב־App store. אחת מהן היא אלכוהולי - מחשבון אלכוהול. מזינים לאפליקציה מין ומשקל ובוחרים את סוג המשקאות ששתיתם באותו הערב. המחשבון מראה מהו ריכוז האלכוהול בדם, ואם הוא מעל 0.05 אחוז עליכם לקחת מונית. האפליקציה גם מיידעת אתכם כמה זמן דרוש על מנת להוציא את האלכוהול מהגוף. קחו בחשבון, מדובר באפליקציה מבאסת.

ראוי לציין גם את NightKey - אפליקציית פייסבוק שמטרתה לחסוך את הסלקציה בכניסה למועדונים על ידי הרשמה מראש; ואת מייצ’ק – אפליקציה שמאפשרת להשאיר את כרטיס האשראי בבית. מגיעים לבר, מתחברים לאפליקציה ומראים לברמן את הקוד שהופיע. אחרי שהוא הוזן במחשב הבר ניתן להזמין כאוות נפשכם בלי לחכות לברמן או לתפריט, והיא מאפשרת לסגור דרכה את החשבון ולהשאיר טיפ. מייצ’ק פועלת כבר בכ־30 ברים ומועדונים בעיר, בהם קלרה, גלינה, אוטו על כל סניפיו, צינה, ועד הבית והקיבוץ.


משלמים מראש. הגלינה ואפליקציית NightKey (צילום: אורן זיו) 

כלי שיווק נוסף שבו משתמשים ברים אחדים בעיר הוא קופונים. הבר פרלה, רשת מייט, לימה לימה ועוד מציעים הנחות של עשרות שקלים למי שרכוש קופון מאתר קופונייט. הגולש מקבל שובר המפתה אותו ללכת לבר שבו יוכל לקבל הנחה. אגב, גם אתרי הקופונים הגדולים כמו גרופון ובאליגם מציעים מדי שבוע הנחות לברים אטרקטיביים כמו לה צ’אמפה, שרקטורי וקלמנטיין.    

“המגמה של שימוש באפליקציות ובאתרי אינטרנט שמותאמים לסמארטפונים תופסת תאוצה רבה בתקופה האחרונה”, מסביר מנכ”ל Celloapp, שעובדת בימים אלו עם כמה פאבים בעיר על פיתוח אפליקציה ייעודית. “האפליקציות ככלי שיווק מאפשרות להגדיל את המכירות לברים ומועדונים על ידי הצגת הטבות ברכישת צ’ייסרים וקידום מוצרים משלימים כמו אוכל או משקאות חדשים”, הוא אומר, “מכיוון שזהו תחום חדש בחיי הלילה, האפליקציה עוזרת לחזק את המותג ולתת יוקרה לעסק. לכולם יש היום אתר אינטרנט, לא רחוק היום שבו לכולם תהיה אפליקציה”.





תגיות: דיזינגוף בר, יאיא בר, לירי הלפרין

(3 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5