גלריה

עדכנו אותנו




סוד מינון הזוהר של עומרי גורן

יום שישי 30 באפריל 2010 03:00 מאת: שחר אטואן

הנצנוץ המעודן שמאפיין את קולקציית אביב-קיץ 2010 של עומרי גורן לא ירתיע אפילו את חובבות הסגנון הסולידי



מתוך קולקציית אביב-קיץ 2010 של עומרי גורן

פרסומת

שמלת ערב שעיצב עומרי גורן בחורף האחרון, בהשראת נוצותיו הצבעוניות של הטווס, שימשה במובן מסוים מקור השראה ציורי לקולקציית הקיץ הנוכחית. השמלה הארוכה, ששילבה בין הדפס משי ססגוני של הכתמים דמויי העיניים שמכסים את אותן נוצות לבין תחרות בגוונים של כחול וירוק-זהוב ושכללה כתפיות משולשות שנפרשו כמניפת זנב מפואר, התקבלה באהדה רבה בקרב קהל לקוחותיו של גורן, ורשמה ביקוש גדול שהפתיע אפילו את המעצב, בן 29.

לפני שנתיים וחצי שב גורן ארצה מפאריס, שם עיצב בגדי ערב הדורים למותג אופנה מקומי. לדבריו, בשנה הראשונה לפעילותו בישראל חש כי עליו לרסן את נטיותיו האמנותיות ולהיות קשוב לצרכים ולדרישות של הלקוחות כדי לשרוד בהצלחה בשוק המקומי. להפתעתו ולשמחתו, המקרה של שמלת הטווס ומקרים דומים נוספים לימדו אותו כי דווקא אותן הבלחות זעירות של פרצי יצירתיות בדגמים שעיצב - שחלקם נוצרו לצורך צילומי הקטלוג בלבד וכלל לא תוכננו להשתלב בקולקציה - זכו לבסוף להצלחה המסחרית הגדולה ביותר.

את תהליך העבודה על קולקציה הוא מתחיל בדרך כלל בפאריס, שם הוא מבקר שלוש פעמים בשנה כחלק מלימודי הדוקטורט שהוא משלים בתחום תקשורת האופנה בסורבון. "זה זמן של התנתקות", הוא אומר, שבו הוא מבקר בבתי מלאכה עתיקים בעיר שמתמחים באריגת בדים באופן ידני, מלקט תחרות משובחות שמקורן בעיר הנמל קאלה שבצפון צרפת ואריגי ז'קארד וברוקד בדוגמאות עשירות, שברובם משולבים חוטי לורקס מבהיקים. כשיריעות הבד הרבות מקופלות זו על זו בתוך ארון זכוכית בסטודיו של המעצב, הנצנוץ של חוטי הלורקס שבהם יוצר גודש רב. אבל הסוד, לדבריו, הוא בשיבוץ הנכון של הסיב המתכתי - ביחסים שבינו לבין הבד שלצדו או בתפקידו בגזרה המורכבת.


מתוך קולקציית אביב-קיץ 2010 של עומרי גורן. הנטיות האמנותיות כבר לא מרוסנות

כך, למשל, תחתונית מבד לורקס מוזהב, שמחוברת לטוניקת שיפון בגוון שמנת-אפרפר, מאפשרת מעין נצנוץ מט ומרומז מבעד לגוון הסולידי. "אני מקפיד לשלב את הנצנוץ באופן מרומז, לשמור עליו שלא יהיה עז או מתקתק מדי", הוא אומר. בשמלת שיפון משי ורדרדה ארוכה שחלקה העליון מורכב מחלקים רבים של בד, חוטי הלורקס בגוונים של תכול וורוד משמשים בעיקר ליצירתן של טקסטורות שונות. כך, לעדותו, גם לקוחות שאינן אוהבות שמלות גדושות באני חן או קריסטל יכולות להתמסר בקלות לנצנוץ המעודן שהוא מפיק.

הדגמים שהוא מעצב, שמרכיבים את הקולקציה, הם מעין הצעות לבוש שאפשר לפתח או לתרגם באופנים שונים, תוך כדי דיאלוג עם הלקוחה. שמלת סטרפלס ארוכה והדוקה, שעשויה משכבות אופקיות של תחרה בדוגמאות משתנות, מדגימה זאת היטב. במקור היא נוצרה לצורך צילומי הקטלוג בגוונים של ורוד וכחול, אבל ספק רב אם נשים רבות יסכימו לאמץ אותה בגרסתה שופעת הגוונים. לכן, הוא אומר, גרסאות נוספות שלה, סולידיות יותר, שמתבססות עדיין על הרעיון של שכבות תחרה, אפשר יהיה ליצור גם בדוגמאות שונות של תחרה שחורה.

האם לקוחותיו מסוגלות לזהות את האפשרויות השונות שגלומות בדגמיו? "מאחר שהפריטים נעשים בהתאמה אישית, אני מרשה לעצמי להפליג רחוק עם הרעיונות שלי ולאחר מכן להציע דברים נוספים, לבישים יותר, למי שמתקשה לעכל אותם", הוא אומר. כך גם במקרה של שמלת בגוון שנהבי-זהוב שחלקה העליון עשוי כמניפה אוורירית שמפוסלת בשיפון משי. גם ללא היציבות והתמיכה שמעניקות העצמות ששזורות לאורכה, אפשר יהיה לשמור על הצללית התפוחה והמוצקה בחלקה העליון על ידי שימוש באריג נוקשה.

גם העונה אפשר למצוא בקולקציה שיצר גורן שמלות שזורמות עם הגוף ומתנפנפות בשכבות של שיפון, בהשראה פאריסאית, אולם לא רק. עליונית שיפון אוורירית בדוגמת פסים רחבים בגוונים פסטליים של סגול, תכלת, צהוב וחום, בסגנון בית מיסוני האיטלקי, מציעה תוספת קלילה של הידור לשמלת סאטן בגוון שנהבי. גזרתה המלבנית ואופיה הקיצי משדרים יוקרה משובבת של בגד חוף; טוניקה קולחת, שיכולה לתפקד גם כשמלת מיני קצרצרה, עשויה משלוש שכבות של שיפון בגוונים של שחור ונחושת שיוצרים השתקפויות נאות; בזוג מכנסים הדוקים ושופעי בד ויסקוזה בגוון נחושתי עמוק, הסיב המתכתי, שמשמש יותר מתוספת דקורטיבית, יוצר קפלים שמפוסלים בפראות לאורך הרגליים.

מחירים: מכנסיים: 550 שקל; חולצות ועליוניות: 600-1,200 שקל; שמלות ערב: 800-3,500 שקל; שמלות כלה: 4,500-7,000 שקל. שמלות בהתאמה אישית: ערב: החל מ-3,500 שקל; כלה: החל מ-7,000 שקל. עומרי גורן, יונה הנביא 46 תל אביב. לתיאום: טל' 8062267-054 או באתר^





תגיות: קולקציה, שחר אטואן

(0 מדרגים)

דירוג הגולשים:

  • Currently 3/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5